Välj en fälg??
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Välj en fälg??
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Välj en fälg??
- Detta ämne har 20 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2008-05-11 18:33 av Martin.
-
FörfattareInlägg
-
Svårt! Andra ser mer klassiskt ut, med de 3-ekrade ser bilen busigare ut.. Hur ser det ut med cabben nere tro? Röstar för att årets upplaga av snygg blå cab får bli med classic-look!
Förresten – massa plats mellan fälgarna å hjulhusen på nedre bilden.. Montage där med?
Det är 16″. LeMansblå stämmer fint!
15″ tummarna med 195:or fungerar fint och mycket harmoniskt så länge man inte får för sig att köra riktigt fort. Men en cabriolet är inte förstavalet om man vill köra fort, även om den gör bra ifrån sig.Tillägg:
Ursprungsbilden har “Super Aero” fram och “Cross Spoke” bak. Sedan har jag bara klippt och klistrat utan något större finlir. Så här såg det förresten ut 2006.16″ Crosspoke är fint som snus om de är i bra skick. Har själv börjat kika efter nån uppsättning, men min ekonomi gör att det antingen får vänta eller vara snuskigt billigt.
Största problemet är att de är så fruktansvärt tråkiga att hålla rena.Annars så ligger mina slantar på Aero 16″ och SuperAero medan Aero 15″ får sitta på lite äldre bilar och Aero 92 inte får sitta på någon.
Fälgen du har på första bilden tycker jag bara är hemsk. Kan duga till en släpkärra!
Cross Spoke känns läckert på en cab, möljigen inte lika sportiga som andra fälgar, men mer exklusiva 🙂
Rodder76: Jag måste säga att Aero 92 fälgar ändå gör sig hemskt bra på en 900, mycket bättre än på 9000 enligt mig. Och hur ballt är det inte med asymetriska/rotationsbestämda fälgar! 🙂
William:
De må passa bättre på en og900 än på 9000. Men bäst passar de som slangvindor, stativhållare eller dyl 😀
Sen måste jag påstå att det inte kan vara assymetri! Fälgen är symetrisk enligt mig! Skulle va ett helvete att få balans i en assymetrisk fälg såvida det inte är ett geni som fått assymetri i designen men lyckats bibehålla symetri i vikt.Sen kan jag helt klart acceptera fälgar som är rotationsbestämda. Inget fel med det. Men då ska det också vara specifika för höger/vänster sida. Om Aero92 är det vet jag inte…
maj 4, 2008 at 21:41 #121129Håller helt klart på andra bilden!
OT:
Så illa är de väl inte?Trevlig sida för övrigt: http://jpowell.tripod.com/saab-wheels/
En tanke om Crosspoke’s “sportighet”. Tänk 80tals BBS. Sport så det förslår, men med “krysseker”-design.
Personligen så kan jag tycka att det är lite från dag till dag, om man upplever sportighet eller “glidare”. Har under senare tid kollat en del på og900 Aero’s och två i det närmsta identiska bilar kan upplevas olika trots lika dana fälgar och samma nyans på lacken.
Svårt att säga vad det är som gör skillnaden…. men den finns där på något sätt.Jag var själv motståndare till Crosspoke under lång tid, men tycke och smak förändras med tiden. Idag gillar jag just 16″ Crosspoke stenhårt. Men det ska vara 16″ och de måste vara välputsade och i felfritt skick.
Patrik Hermansson:
Nu handlar det ju om tycke och smak… ingen har rätt eller fel. Jag kan tycka att fälgen “på pappret” ser rätt bra ut. Men så fort jag ser dem i verkligheten så….. NÄÄÄ.
Designen blir lidandes utav att det blev en allt för platt 15″-fälg. Den hade mått bra utav att få lite större utrymme och mindre gummi. Undrar hur den skulle upplevas med 185/50 :confused: -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.