Värmeproblem Saab 9-5 , 2,3t Biopower -07

Forum / Modellspecifika forum / OG9-5 / Värmeproblem Saab 9-5 , 2,3t Biopower -07

  • Detta ämne är tomt.
  • Författare
    Inlägg
    • april 6, 2021 kl. 21:17 #483265

      Har problem med att jag har full värme på vindrutan och båda utblåsen på höger fram och utblåsen mittkonsol bakåt, oavsett inställning av värme/kyla
      På förarsidan fungerar vindruteblås och de två utblåsen normalt.
      Har försökt söka på dessa symptom, men har inte lyckats hitta något där samma problem som jag har , tas upp.
      Tacksam för tips och råd var jag ska kolla först på bilen.
      Har kalibrerar acc:n utan något positivt resultat..
      Saab 9-5 , 2,3t, Biopower, kombi, 2007 års modell

      • Detta ämne redigerades för 5 år, 2 månader sedan av Klas Carlborg.
        april 16, 2021 kl. 18:46 #483468

        Hej. Jag hade precis samma problem på en av mina bilar (2006) för några år sedan.
        Vid utläsning med Tech2 fanns det någon felkod, som jag vill minnas att ej var direkt relaterad, men vid radering av koderna så fungerade allt som det skulle igen.
        Rimligtvis borde en enklare läsare kunna åstadkomma samma sak som en Tech2 om är det som i mitt fall.

        900 GL 3d 4vxl -82, 90 4vxl -85 900i 4d -91, 900 2.0i 5d automat -97 9-5 2.0t automat SC Linear -06, 9-5 2.0t manuell SC Vector -06, 9-5 2.3t automat SC Vector -08, NG9-5 2.0t automat Vector -10

          april 20, 2021 kl. 08:43 #483555

          Tackar för det tipset , det ska jag absolut kolla upp.
          Börjar bli ganska varmt i bilen nu?☀️

            april 20, 2021 kl. 21:07 #483571

            Hej igen!
            Prövade ovanstående tips, men min enkla OBD läsare, hittade inga felkoder …
            Provade också att koppla bort batteriet för att nolla ev. dolda felkoder, funkade inte det heller. Fortfarande full värme , höger fram och i utblås baksäte, enligt tidigare beskrivning …
            Har du ( M.Lindgren ) eller någon annan någon idé om vad som kan var fel.
            Tips är väldigt välkomna!

              april 21, 2021 kl. 09:58 #483584

              Räcker det verkligen med OBD? Måste man inte ha Tech2 för klimatsystemet??

              96 V4 1975 ”Bollen”

                april 21, 2021 kl. 16:35 #483590

                @Janne Hagnell, Jo , det är säkert så att en OBD läsare inte ” kommer åt ” klimatsystemet. Får ta och kolla upp det..

                  april 21, 2021 kl. 20:12 #483611

                  Plockade fram Delphi instrumentet och då fick jag en felkod, B2290 , Stegmotor luftblandningsspjäll höger, avbrott. Låter ju som att det är ett hårdvarufel trots allt.
                  Är det jäkligt att byta den tro?
                  Var i bilen hittar jag denna stegmotor, någon som kan ge en bra beskrivning, och kanske originalnumret på den?
                  Jättetacksam för tips angående detta.

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.