Forum › Modellspecifika forum › 90/99 › Varvräknare SAAB 99 -81
- Detta ämne har 6 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2018-11-19 21:39 av .
- FörfattareInlägg
- 9 november, 2018 kl. 18:52 #451352
mickeand
DeltagareHej!
Finns det någon här som har elschema på hur man kopplar in orginal varvräknare då jag bara haft stor klocka innan så finns det väl inte fördraget i elen?
/Micke
10 november, 2018 kl. 20:41 #451404gv8
Deltagare81 har ingen varvräknare så någon fördragen kabel finns inte enl. schemat.
På 83-84 så kommer + från kontrollampa choke och – från stift 5 på uttaget för tändkontroll.
Närmast neråt årsmässigt och jämföra med blir väl 80-års turbo. Där hämtas + från strömställare uppvärmning bakruta. – hämtas från samma som ovan.
Stift 5 på uttaget för tändkontroll är detsamma som – på spolen.13 november, 2018 kl. 16:51 #451515mickeand
DeltagareVilket är då stift nr 5 och vilken färg har den sladden?
14 november, 2018 kl. 23:24 #451589gv8
Deltagare15 november, 2018 kl. 08:35 #451596mickeand
DeltagareKanon =) Man får tacka så innerligt mycket för hjälpen. Stor tumme upp till dej,
18 november, 2018 kl. 19:09 #451720mickeand
Deltagare19 november, 2018 kl. 21:39 #451794gv8
DeltagareOm den är undanvikt så kan det vara för någon utlandsmarknad. Om det är 12-volts-matningen du letar efter så kan du test-mäta de blå kablarna med en voltmätare och se om du får 12 volt när tändningen är påslagen. I så fall kan du kanske använda den. Original 12-volts-matar-kabel är brun och kommer från olika ställen beroende på årsmodell enl. tidigare inlägg.
Det är säkert även någon skillnad i elschemat för GL och GLI av årsmodell 81 som kan orsaka dylika undanstoppade kablar. - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.