Ventilfjädrar?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2001-04-16 18:28 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hej!
Sprang på en Opel Comodore topp (rak 6:a) på skroten häromdan. Är det samma ventilfjädrar som på Opel 1900 motorerna? I sådana fall borde de vara användbara till min V4:a.
Tacksam för svar!
/Gustav & Silvia
Till Saab std motor kanske, till trim motor naja. Kolla tråddiameten på opelfjädrana kontra saab std fjädrar. tråddiametern skall vara grövre. Skall du bygga trim motor föreslår jag att du köper nya fjädrar.
[This message has been edited by fuling (edited 10 April 2001).]
Ska du inte varva över 6000var i minuten så behöver du inte byta fjädrar. Hårdare fjädrar sliter hårt på kammen plus att det går tyngre.
Ok, då får nog standardfjädrarna sitta kvar en stund till. Tack för tipsen!
/Gustav & Silvia
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem