Ventilfjädrar?

Forum / Övrigt / SSR / Ventilfjädrar?

  • Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2001-04-16 18:28 av Anonym.
  • Författare
    Inlägg
    • Anonym
      april 10, 2001 kl. 21:40 #11292

      Hej!

      Sprang på en Opel Comodore topp (rak 6:a) på skroten häromdan. Är det samma ventilfjädrar som på Opel 1900 motorerna? I sådana fall borde de vara användbara till min V4:a.

      Tacksam för svar!

      /Gustav & Silvia

        april 10, 2001 kl. 22:08 #79133

        Till Saab std motor kanske, till trim motor naja. Kolla tråddiameten på opelfjädrana kontra saab std fjädrar. tråddiametern skall vara grövre. Skall du bygga trim motor föreslår jag att du köper nya fjädrar.

        [This message has been edited by fuling (edited 10 April 2001).]

          april 12, 2001 kl. 21:49 #79134

          Ska du inte varva över 6000var i minuten så behöver du inte byta fjädrar. Hårdare fjädrar sliter hårt på kammen plus att det går tyngre.

            Anonym
            april 16, 2001 kl. 18:28 #79135

            Ok, då får nog standardfjädrarna sitta kvar en stund till. Tack för tipsen!

            /Gustav & Silvia

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.