Vilka tändfördelare passar i 900 T16 -88 ?

Forum Modellspecifika forum OG900 Vilka tändfördelare passar i 900 T16 -88 ?

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-12-02 08:05.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Werner
    Deltagare

Hej!
    Försöker hitta en tändfördelare att ersätta den Bosch 023750 7008 som satt i bilen. Hittar ingen på bildelsbasen, men verkar finnas andra som slutar på t.ex 7006 eller 7007 från og900 T16 bilar, kanske kan en sån passa?

Funderar på om gamla 9000 T16 fördelare även skulle kunna funka som ersättare, samma motor som i 900?

Ar det någon som har koll på detta? En bilskrot sa att den jag har motsvarar Saab nr 7481385…

Tacksam för erfarenheter eller tips kring detta!

saabaero
    Deltagare

Självklart är det optimala att ha rätt fördelare men nästan rätt är nog bättre än ingen alls.
    Man kan ju ha i åtanke att det till vissa trimsatser ingick en ny fördelare.

Det finns ju uppenbarligen en skillnad mellan olika fördelare men kikar man i verkstadshandbokens kurvor på fördelarens ”reglering” verkar skillnaderna vara tämligen små. Jag tror knappast man märker någon skillnad i praktiken om man väljer ”fel”, systemet är ändå så grovhugget.
    Jag skulle nog hävda att det kvittar om du använder 900 eller 9000 fördelare. Se bara upp med att du får en med rätt kabelanslutning, det finns 2 eller 3 olika.
    Skulle jag leta fördelare skulle jag försöka hitta en som hör till ”98-oktansmotor” och välja den före en kat-motorfördelare

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng