Vilken färg på innertak till 900 T16 Aero 1987?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vilken färg på innertak till 900 T16 Aero 1987?

• Författare

Hej!

Som rubriken lyder så funderar jag på vilken färg det var på innertaket på min 900 T16 Aero -87 original? Det är den beiga skinninredningen som sitter i. Innertaket är omklätt en gång så just nu är det ”typ”beige.

Det som jag funderar på är att klädseln på C-stolpen är den gråa.

Frågan jag funderar på är om det var ett beige innertak original på denna eller om det var det gråa ( samma som sitter på C-stolpen)? Eller fanns det beige klädsel till C-stolpen också?

Den gråa klädseln ser jag går att köpa på Saabklubben men går det att få tag på den beiga också om det skulle vara så?

Håller på att renovera denna så hade vart kul att få så nära original som möjligt.

Tack på förhand/

Mvh Henrik

mars 16, 2026 kl. 07:32 #526809

Hej. På min 900i -86 är det vitt tyg både på innertak och c-stolpe. Tyget blir väl lite gråare med åren men SSK Reservdelar AB säljer nytt vitt tyg. Jag skulle inte tro att det var annorlunda på Aero-87. Mvh Bengt

mars 16, 2026 kl. 07:45 #526811

Hej Bengt,

Tack för svar,

Ok, misstänkte att det kunde vara så iom att innertaket är omklätt men C-Stolparna är orörda så vitt jag kan se.

Vet du om det fanns andra färger på innertaket och C-stolpar?

Mvh Henrik

mars 16, 2026 kl. 08:35 #526815

Hej igen. Jag tror att det alltid var vitt tyg. Rätta mig gärna om någon vet om något annat. Mvh Bengt

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.