Vill renovera en SAAB 900, några tips till en nybörjare?
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2025-03-19 12:55 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vill renovera en SAAB 900, några tips till en nybörjare?
Hej!
Jag är ny här i forumet så ni får ursäkta om jag använder forumet felaktigt.
Jag har länge drömt om att restaurera/renovera en äldre bil och har senaste tiden fastnat för Saab 900, modeller innan 1990. Nu börjar jag få lite tid över samt har ett garage så jag skulle vilja köpa en billig som jag kan jobba/meka med. Jag har varken bråttom med att hitta en bil eller renovera. Har aldrig gjort något sådant förr men är snabblärd, händig (enligt mig själv) och ingenjör i grunden så tänker att jag borde kunna ta mig fram med goda råd, böcker och videos.
Kan någon här ge lite goda tips till någon som är i början på sin bana? Allt är av hjälp som länkar till forumtrådar, böcker, videos etc. Vidare får ni gärna tipsa vart jag kan hitta gamla 900:or, gärna under 10000kr
Stort tack på förhand!
Hälsningar
Sandi
Hej och välkommen till forumet. Försök hitta ett exemplar som klarat sig hyfsat från rosten. Nedre länkarmsinfästningarna fram, övre stötdämparfäste bak, golv under reservhjul, dörrar mm är värt att kolla. Kanske vettigt att köpa en lite dyrare bil och slippa alltför mycket rostreparationer. Lycka till. Mvh Bengt
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem