Vinterbilen -84 900 T16

Forum Övrigt Projekt / Min bil Vinterbilen -84 900 T16

Detta ämne innehåller 34 svar, har 8 deltagare, och uppdaterades senast av 2012-05-10 09:40.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
  • Författare

moparman
    Deltagare

Såja… Nu har vinterbilen landat i garaget, å rivning av topp påbörjad (skadade ventiler) risken är nog stor att det landar en 2,3i 9000 topp å ett 2,1 insug i den eftersom att det ligger å skräpar i gömmorna…

Så här ser den ut när jag hämtade den… (man kan inte begära mycket för 1000:-)

plankan
    Deltagare

Ah – det var dom fälgarna som min Kvartz hade 😛

aero16v
    Deltagare

Ser ju fin ut. Något mer som behöver åtgärdas? Mycket rost? Ett klart kap för dom små pengarna. :AP

moparman
    Deltagare

Lite rost får man ju alltid med på köpet men förutom dörrarna å skärmkanterna bak så ser den hyffsad ut…. Men jag börjar frammifrån å jobbar mig bakåt…

moparman
    Deltagare

Sådärja!! Nu ligger toppen på sidan av bilen och man kan uppskatta skadorna….
    En liten skada på ettans kolv plus några små märken efter ventiler, men det får vara…

Toppen är däremot kass, här är vådan av att inte rengöra när man skruvar…. Bakläxa till föregående ägare… :ID

Nånting kom in i ettans cylinder…
    Nu är det lite rengörning sen blir det en 9000 i topp å ett 2.1 insug på den… :AP

moparman
    Deltagare

Sedär!! en ren å fin 9000i topp ligger å väntar på hyllan…. nya packningar finns, frågan är om man ska ta å byta topplocksbultar åxå??

Nåja nu ä det ju freda så :CH :DR å så återtar vi skruvandet på söndag eftermiddag…

plankan
    Deltagare

@moparman wrote:

nya packningar finns, frågan är om man ska ta å byta topplocksbultar åxå??

Enligt ”regelboken” så skall de jo bytas och –
    är väl så lite pengar det handlar om att det inte är lönt ta den chans/risk i mina ögon 🙄

Jonathan
    Deltagare

@plankan wrote:

@moparman wrote:

nya packningar finns, frågan är om man ska ta å byta topplocksbultar åxå??

Enligt ”regelboken” så skall de jo bytas och –
    är väl så lite pengar det handlar om att det inte är lönt ta den chans/risk i mina ögon 🙄

Ja det är en avvägning.
    Renoverade min Audimotor med 270hk efter ett kolv/cylinderras, den fick nya bultar.
    Gjorde iordning toppen på min bruksbil 900i, den fick inga nya bultar.

moparman
    Deltagare

Såja… Nu ligger toppen i alla fall på plats. Va åxå iväg å mätade längden på toppbultarna hos en kamrat som hade gäng nya och alla låg innom fem tiondelar gämfört med nya, så ja tror jag drar ihop det mad dom gammla bulltarna…. Det ska ju dock bara bli min vinterbil….

Nu blir det en pilsner…. :CH

moparman
    Deltagare

Sådär ja… Nu funkar den…. Lägger in en liten filmsnutt.

http://www.youtube.com/watch?v=WcDdE8_Ofeg

Man får inte så mycket för 1000 spänn men den funkar nu i alla fall…. :CE

moparman
    Deltagare

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_38/32820000-32829999/640×480/32824059.jpg

Kordseparation…. Det va nog anledningen till min lilla vabration… hahaha

moparman
    Deltagare

Vinterbild på vinterbilen……

wallero
    Deltagare

varför har du satt på den fulare nya fronten på 900an din trubbis var ju så fin när du la ut det första kortet.
    mvh niklas

reino
    Deltagare

@wallero wrote:

varför har du satt på den fulare nya fronten på 900an din trubbis var ju så fin när du la ut det första kortet.
    mvh niklas

Ser ut att bara vara strålkastarna och blinkers. Skulle gissa på att Herr Moparman ville ha nya fräscha reflektorer med bättre ljus. Då dessa inte längre finns att tillgå till trubbnosen så blev detta nog en typ av nödlösning.

Udda? Ja, men så länge det funkar så ska man ju inte klaga. 😉 Är ju vinterbilen, och inte den fina sommarglidaren.

moparman
    Deltagare

@reino wrote:

@wallero wrote:

mvh niklas

Ser ut att bara vara strålkastarna och blinkers. Skulle gissa på att Herr Moparman ville ha nya fräscha reflektorer med bättre ljus. Då dessa inte längre finns att tillgå till trubbnosen så blev detta nog en typ av nödlösning.

Udda? Ja, men så länge det funkar så ska man ju inte klaga. 😉 Är ju vinterbilen, och inte den fina sommarglidaren.

Så ligger det till, det är trevligt med lite ”fungerande” ljus…. men räds icke allt det gamla finns kvar om man skulle råka ramla på några friska reflektorer…. Även den ”hela” orginal turbogrillen finns kvar, den som sitter där nu va trasig så det gjorde inget att kapa lite i den…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng