Svar till: Bilen laddar för mycket!

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Bilen laddar för mycket! / Svar till: Bilen laddar för mycket!

    oktober 3, 2019 at 21:57 #463709

    Tokskruvat efter jag kom hem från jobbet idag då målet har varit att besiktiga imorgon och det såg ganska långt borta igår kväll med nedrivna bromsar en bil som laddar på alldeles för mycket och blinkers tut och lite lysen som ska gås igenom… Laddningen av bilen verkar ha varit nån typ av störning till mina mätverktyg (bägge två) (digitala) köpte en analog voltmätare som skall placeras i bilen idag och kopplade direkt på batteriet och där visar laddningen drygt 12volt så stämmer det blir jag glad..?. Summeringen för ikväll är att besiktningstid är bokad till imorgon då jag just kom in från garaget lite nervöst att köra bilen till jobbet imorgon bitti då jag inte provkört den här bilen mer än 25 meter hemma på gården. Tack Mats för all hjälp! Ska kolla med en till analog mätare för att se exakt vad han laddar vilket är svårt att se på mätaren jag köpte idag. Men om vi ska återkomma med denna fråga varför mina två mätare visar som dom gör så vill jag kolla med nån mätare till. Kanske så att tändspolen som inte är original som sitter på kan ge nån typ av störning???