Svar till: Renovering 96 TT -65

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Renovering 96 TT -65 / Svar till: Renovering 96 TT -65

augusti 23, 2025 kl. 13:46 #523148

då ska vi se vad som hänt sist.
    jag kör fortsatt på samma linje med renoveringen – 1 till 2 timmar om dagen. Ibland står man bara och funderar på vad som blir bäst och ibland får man något gjort 😀

bakaxeln är klar så långt som att den blev målad och tillbaka monterad.
    jag beställde hem färg från bilfärg.se, fick betydligt bättre pris på telefon än på hemsidan. Leveransen kom fort. Men så var ju inte tanken från början utan jag skulle ju lämna iväg karossen för målning. Målaren kom hem och kollade och menade på att där var snudd på 150 arb.timmar tills att den stod målad och klar. Han räknade materialet till ca 10 000kr och sen kostade arbetstiden ca 40 000. Det satte spiken i kistan för mig och efter lite fundering ska jag måla den själv. Jag har inte mycket erfarenhet av att måla med färgspruta, nån båt har jag gjort och där slutar min erfarenhet.

färgsystemet ser ut såhär

epoxy 2k

slipgrumd 1k

kulör 2k

När jag angav min färgkod B5L fanns den inte utan vi fick ta en RAL kulör vilket blev 5012 ”skye blue classic”

eåoxyn är på de plåstrens delarna i bagage, kupe och motorrum. Nu slipas insidan på alla skärmar plåtarna som blir nästa att spruta