Svar till: OG900 Cabbe tillbaka till Finland

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 Cabbe tillbaka till Finland / Svar till: OG900 Cabbe tillbaka till Finland

september 22, 2025 kl. 22:36 #523772

Tack Adam för svaret.

Jag kan jobba med platt men jag kan inte köpa fint arbete som i din kul projekt. Också mitt garaget är så litet att man kan jobba med en sida åt gången.

Tänkte 2 gånger om visa det här eller ej även om det inte finns något att dölja i min rättelse.

Den endast sida som man kan inte svetsa i drivaxel tunneln utan tar motor är insidan. Botten och utsidan kan man svetsa i delar.

Bilprovning utvärderar endast saker i bilkaross som man ser och eller känner med ett verktyg.

Om man täckar över dåliga reparationert det är svårt att noticera utan att slipa till ren metal. Jag ser genom dom och försöka att korrektera.

Min bil kaross har varit full av obehagliga överraskningar. Jag visste att den behövde några rostrepareras för vara kvar tills nu men jag visste inte hur de tidigare ägarna hade gjort det. Men nu är det klart.

Den här bilen är nu bara i sommar användad och inte kört på krusväget. Jag tror att alla min svetsning kommer att hålla 10 år.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.