Svar till: Pyssel med Saab OG 9-3 1998

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Pyssel med Saab OG 9-3 1998 / Svar till: Pyssel med Saab OG 9-3 1998

december 15, 2025 kl. 12:05 #525354

Det har varit dåligt med uppdateringar här från mig. Men det är för att det inte har hänt något speciellt med Saaben. Den har fungerat som pendlarbil några dagar i veckan under sommaren och hösten. Jag har besökt några bil träffar med den och vi tog den till sommarstugen. Inga incidenter att rapportera och inga förbättringar att göra. Bilen ställdes i slutet av oktober.

Inga förbättringar att göra som jag ämnar göra utomhus i mörkret och kylan iallafall… Jag har köpt ett garage med hus. Eller som min fru uttrycker det, ”hus med tillhörande garage”. Nu kan man pyssla även på den mörka kalla delen av året. Inflyttning sker i februari.

Bilen kommer att köras till sin tillfälliga förvaringsplats denna vecka. Så jag bytte till vinterdäck. Kanske inte helt nödvändigt då det är varmt i Stockholm just nu. Men bilen skall flyttas igen under vintern till mitt nya hus. Då kommer det vara kallare, så jag passade på att byta till vinterdäck medan vädret är någorlunda förlåtande.

För övrigt så hade jag tänkt att underhålls ladda batteriet under den gångna helgen för att kunna starta bilen. Men innan dess så prövade jag att starta bilen, jag förväntade mig att batteriet hade tappat en del ström efter 10 veckor av stillastående. Men icke! Bilen startade på en gång!

DSC_1476-kopia

Attachments:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.