Göran Karlsson
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
juni 15, 2026 kl. 14:11 #528683Hej Fredric. Nu är jag inte riktigt med hur du menar. I ytterkanten trycks sargen fast i gummibussningar och in mot mitten skuvas de i grillplåten. Där skall sitta skruvclips. Hälsningar Göran. Bifogar bild från reservdelskatalogen

Attachments:
juni 15, 2026 kl. 14:11 #528681Hej Fredric. Nu är jag inte riktigt med hur du menar. I ytterkanten trycks sargen fast i gummibussningar och in mot mitten skuvas de i grillplåten. Där skall sitta skruvclips. Hälsningar Göran. Bifogar bild från reservdelskatalogen

Attachments:
juni 15, 2026 kl. 07:06 #528676Hej Johan. Är nästan säker på att problemet är att tappen i sitter fel. Börja med att kolla den. Hälsningar Göran.
juni 3, 2026 kl. 15:24 #528450Tjena. Du lär inte ha några fritidsproblem framöver. Diger lista att beta av. Lycka till med ditt nya projekt. 👍 Hälsningar Göran.
maj 25, 2026 kl. 07:04 #528222Hej Mats. Det blir en träff i Ryd den 28 juni (se träffsidan). Vill du åka lite längre söderut så skall vi ha en Saabavdelning på Carlshamn Classic Car den 17 juli. Sedan finns det ett antal olika veckoträffar med blandade fordon. Hälsningar Göran. (Blekingesektionen)
maj 18, 2026 kl. 08:02 #528117Tack Louise. Lite väl långt iväg för min del. Synd. Jag letar vidare. Lycka till med försäljningen Louise. Hälsningar Göran.
maj 17, 2026 kl. 06:58 #528087Hej Johan. Skickar bilder på hur låset sitter i frontplåten samt hur låstappen i huven är placerad. Hälsningar Göran.


maj 15, 2026 kl. 19:39 #528076Fästena 16 och 17 sitter framför respektive bakom lagerkonsollen ( där övre bärarm är skruvad) Ingen del är där drivaxel går igenom. Hälsningar Göran.
maj 13, 2026 kl. 14:14 #528040Hej Andreas. De sitter uppifrån. Skall försöka skicka en bild från mikrofischen. Funkar inte det så skicka ett PM till mig. Hälsningar Göran.

Attachments:
maj 11, 2026 kl. 15:44 #527996Hej Fredric. Har ett gäng begagnade liggandes. Hur många behöver du? Hälsningar Göran.
april 23, 2026 kl. 10:18 #527629Hej Torsten. Det finns en ersättningsartikel till den äldre modellen. Vi kallar det för ”grillgaller”. Såg att reservdelsshopen hade slut på dem. Jag är nästan 100 % säker att jag har ett över. Du har ju inte långt till Karlshamn om det är aktuellt. Skicka ett PM med ditt telefonnummer så hör jag av mig. Hälsningar Göran.
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
april 22, 2026 kl. 14:06 #527584Hej Ronny. Finns utförlig beskrivning i VHB sidorna 523-1 till 523-4 hur du skall gå tillväga. Du bör ju komma åt den här på klubbsidorna. Om inte. Skicka ett PM till mig med din adress så kopierar jag och skickar till dig. Hälsningar Göran
april 14, 2026 kl. 14:59 #527397Hej. Där hade jag missat. Ursäkta en gammal man 😉 Söndagen den 3/5 är det dags. Samling vid Nättraby VC klockan 9.30. Välkomna.
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
-
FörfattareInlägg





