Peter Rönnfjäll
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
juni 24, 2018 kl. 19:04 #445738
Totalt 74 bilder till hittar du här:
https://photos.app.goo.gl/zdZKdmhSs871Gzkz5juni 17, 2018 kl. 17:50 #445451Jo nu blev det ju inte bättre än att jag har gjort en prioriteringslista och Saaben hamnar konstigt nog inte i topp där.
Jag har med tår i ena ögat lagt ut den på försäljning på en av av auktionssidorna.
Hoppas att den hamnar hos rätt person.juni 10, 2018 kl. 13:37 #445252Nu har även ägarbytet blivit avklarat så nu törs jag visa registreringsnummret.
HNN558
Finns det någon som har mer information om bilens historia så mottages den med tacksamhetAttachments:
juni 10, 2018 kl. 13:33 #445248Det som ser ut som nät på vänster sida under strålkastaren, visade det sej att det för tillfället inte sitter något på insidan
Attachments:
juni 10, 2018 kl. 13:30 #445245Japp, Så här börjar det då..
Jag bytte brytarspetsarna i fördelaren, och efter lite justering så gick den igång i alla fall.
Går bra på tomgången och hyffsat jämt när man varvar lite.
Oljan såg fin ut och bensintanken var toppfylld med bensin.
Känns som om den tidigare ägaren bara ”ställt undan” den för att den inte skulle stå allt för länge.Kollade lite elektriska prylar och det mesta vekrar fungera, ett halvljus är mörkt, Troligtvis bara lampan eller något, kollar mer på det senare.
Kollade även under mattor och dylikt.
Jag undrar över 2 st rör som sitter under förarstolen, om dessa sitter på alla Saab V4 eller om det är batong-hållare eller dyliktAttachments:
maj 28, 2018 kl. 19:22 #444840Fin invändigt men saknar nyckel till tändningslåset. Går en sådan att få tag på ??
Attachments:
maj 28, 2018 kl. 19:15 #444835Hämtad med vissa svårigheter..
Hur man kan parkera en så lite bil så trångt-
Det här svaret redigerades för 8 år sedan av
Peter Rönnfjäll.
maj 27, 2018 kl. 18:31 #444797Även Polis kombin är hämtad.
Det verkar vara en civilbil från 1975-
Det här svaret redigerades för 8 år, 1 månad sedan av
Peter Rönnfjäll.
Attachments:
maj 27, 2018 kl. 18:27 #444794Nu står ena Saab kombin framdragen på gården.
Jag tror att det är en -64Attachments:
juli 4, 2017 kl. 20:33 #432416Är det någon speciell utrustning i dessa bilar, något jag ska kolla efter ?
Eller eftersom detta tydligen var en civilbil så kanske allt är som vanligt.
Som sagt som nybliven ägare har jag knappt kollat in i en v4 tidigare -
FörfattareInlägg


























