larzzon

  • Har nu hittat en plats för vindrutetorkarmotorn som jag tror funkar.

    Filmade lite för att visa hur de funkar nu med ett fungerande koncept.

  • Ja ja, quattrobygget är iaf inte nerlagt 😉 Tycker jag köper delar och samlar info ofta om den bilen, känns som jag har en bra plan för den nu 🙂

    Just bakhjulsdrift känns mera hanterbart på nåt sätt. Men jag lovar ingen tidsplan. Sen är de ju projekt så man ska göra de som känns kul.

    Japp har moddat adaptern så bromsarna passar fint men är…[Läs mer]

  • Dålig på att uppdatera denna tråden ser jag, Händer en del i garaget.
    Den röda og900an har fått tjänstgöra i vinter.

    Min 9000 rasde sönder en låda till innan sasongen tog slut så den behöver ett lådbyte till. Har lite bromsuppdateringar och annat kul som ska uppdaeras på den.

    Sen började jag så smått laga rost på min gröna 900 sedan vilket n…[Läs mer]

  • Söker efter en styrväxel till og900 som inte har servostyrning.

    Kontakt via PM och jag finns utanför Borås.

  • Jag hade en affär på g med att köpa en og900 huv med dubbla lutintag, nu när de blivit nytt forum har mina kontaktuppgifter försvunnit. Skulle va glad om jag fick kontakt igen.

    Ta kontakt via PM eller på 0705343180
    Mvh

  • larzzon startade ämnet i forumet Testforum 6 år, 3 månader sedan

    Vill se om jag kan göra inlägg eftersom jag inte kan se trådar

  • larzzon svarade på ämnet 900S på E85 i forumet OG900 6 år, 4 månader sedan

    Du bör kolla tycker jag varför du har lambdavarde på 1.04 din bil går snålt/har läckande avgassystem.

    Varför din lambdamätare ändrar sig kan ju bero på att systemet försöker justera för något som är fel. Du har inga läckande slangar trasig luftmassemätare.

  • larzzon svarade på ämnet fjädrar i forumet OG900 6 år, 6 månader sedan

    Nej de är inte samma. Ng900 har mcpersson fram de har inte og900.

  • Grejen är den att jag sålde bilen för ca 3år sedan med originallådan med missljud nya ägarn rasade lådan och bytte till en låda som han hade fått indikationer på att den gått få mil. Bytte tillbaka bilen o augusti och började laga länkarmsinfästning, jag lyfte då ur motorn och noterade att lådan var identitetslös. Men ser ut som en vanlig 5växlad…[Läs mer]

  • Jag kör med en 5 växlad låda i min 900a just nu som jag vet inte är originallådan. Den saknar båda lapparna på primärhuset den känns lite speciell att köra. Jag har ca 47km/h @ 1000rpm den har 2300rpm i 100km/h. Känns nästan som de sitter en 8ans primär i den lådan eller vad tror ni?

  • larzzon svarade på ämnet Min drömbil i forumet OG900 6 år, 8 månader sedan

    Den konverterades väl från t8 till bakhjulsdrift? Han som byggde den var inte så noga med höjden på huven? Så de är väl insug genom huven. Har sett att nya ägaren lagt ut den på stcs som projekttråd där han antyder att den ska säljas. Tyvärr är den väl inte reggad med bakhjulsdriften?

  • Samma som rekommemderas för 9000. Mao precis de saabaero skriver.

  • Janne ja jag har bara grundat de jag lagat å lagat 🙂 skärmkanterna och standard länkarmsinfästningarna 🙁

    Ja vill inte luftfiltret inne i motorrumet och hade de såhär på min vita 4krafs projekt. Men utan huvgallret.

    Du får agera moraliskt stöd mig här då Anton 😉

    Passade på å rasa växellådan på min 9000 cc aero igår, så jag hade lite ext…[Läs mer]

  • Har bytt tillbaka min gamla 900 som jag hade för några år sedan. Bytte bort min bebiblåa 900a mot denna röda s som jag monterade lite godis på för några år sedan…tyavrr har rosten gillat den…så de blev renovering darfram.

  • De går att ha kvar batteriet på originalplats om man har en turbo med volvos vinklade avgshus och så att man hemsnidar en egen dp. Då går dp-n lite ovanför batteriet.

  • Nu har jag bytt tillbaka en bil. Hade min bebiblåa i8 som var lagliig och min röda og900s som jag inte borde ha sålt har jag bytt tillbaka.
    Så nu blir de till att börja om :ID

    Ja den ser ut ungefar som nar den såldes.

    Som ni kan se så har naturen inte varit snall mot framvagnen, turbon ar trasig också.
    Så planen ar att laga rosten, amman ti…[Läs mer]

  • Ja, den kommer ju leva vidare i flera av mina bilar. Att alla 900 delar går till skrot utan å passera gå är ju synd 😉

  • Jag bara köper grejer just nu efter vilka ideer jag får 🙂
    Har iaf hittat ett 2.1i block som Morsole hade ståendes, så nu har jag alla grejer till högkompsmotorn, dax för ihopmontering snart.
    Peter hade även en vit og900 ståendes när jag köpte dörrarna till min gröna, har ett tag tänkt konvertera min 87a till 4*108 så nu har jag grejer till d…[Läs mer]

  • Fram får man göra egna fjädertorn för att få coilen att passa, de är ingen enkel uppgift är nog enklast att göra costum fästen bak också. 500kg ljud alltså de måste va många högtalare och grejer. 5 pers i bilen väger inte 500 kg.

  • Var hos Peter i varberg och köpte 4st riktigt fina dörrar till min gröna, tack Peter. Tyvärr så är dörrarna röda men att hitta 4st dörrar som är rostfria och scarabegörna til og900 tror jag är nästintill omöjligt 😉 hade ett tag funderingar på att börja rostlaga mina men känns smidigare att kunna matta ner dem och lägga på ny lack. Dax och börj…[Läs mer]

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng