Du har helt rätt! Där fanns ett V4 skogsvrak till salu på nätet för 4papp UTAN fr.skärm hjul m.m. m.m. å sen är ju 99an BETYDLIGT modernare å rymligare.
Behåll den, den e ju skattebefriad och du vet ju inte va du för när du köper något ”nytt”.
Ja det blev den mellan 81-84 och heter GLS som tidigare. M85 kom 900C(carburator)med ett nytt förgasarfabrikat, då försvann dubbelförgasaren.
Mvh Micke som jobbade på Saabfabriken på den tiden
VARNING E de en Hmotor så måste du sätta på ett insug från en Hmotor(EJ ngn Bmotor d.v.s. äldre än 1980)