solofsson

Forumsvar skapade

  • Författare
    Inlägg
    • januari 18, 2026 kl. 23:19 #525902

      Hej  Niklas !

      Dessa plåtar sitter mellan stolskenor och tröskel,

      dessa satt monterade från -68 års.mod.

      Roligt att en av mina gamla bilar blev ett nytt projekt,

      ägde den mellan 1982-83, då en bekant köpte den

      som objekt till körkortet, renoverades och tror att den

      lackades SAAB indigoblå met. Den var ljusblå som original.

      Väcker lite minnen !

      Mvh

      Sören O. Trollhättan

        oktober 20, 2025 kl. 07:59 #524305

         

         

        Hej !

        Denna bil är ju en få som byggdes i SAAB:s fabrik som fanns i Belgien ( 7:a i chassinumret )

        som SAAB 99 injection, de flesta av dessa var avsedda för USA-marknaden. många av bilarna

        hade stötfångartypen som kom på 77-års modell. Otroligt bra skick på denna bil, då dom

        brukade rosta upp ganska fort.

        Priset börjar ju att arta sig också. En MYCKET UNIK bil, dess utom lågt miltal

        Mvh

        Sören i Trollhättan

          oktober 19, 2025 kl. 07:00 #524298

           

           

          Hej !

          De vita kontakthusen är o-kodade som var Saabs reservdelshus,

          dessa ska passa till ”alla” färgade k-hus av samma typ och pol antal.

          Mvh

          Sören i Trollhättan

            juni 22, 2024 kl. 07:44 #516057

             

             

            ETT STORT TACK till dig Janne !

            För den kunskap som du fått erfara och tillfört under din tid i verksamheten.

            Det att kunna identifiera Nos-delar till äldre bilar är en konst som tar många år

            att lära sig (vet detta efter ca. 45-års egen SAAB-erfarenhet och det finns mycket

            kvar att lära sig fortfarande).

            Detta blir ett ”STORT TAPP” för SAAB-klubben, hoppas detta kan lösas och

            att det kan bli ett lyft och mycket större omsättning med satsningen på nyare

            Sabbar och lager på två orter.

            Vi Reservdelsnördar kommer att höras.

            EN GLAD SAAB-SOMMAR TILL ALLA!

            Mvh Sören Olofsson, Trollhättan

             

              juli 30, 2021 kl. 12:10 #486709

              Det går bra att ringa så får du svar.

              mvh So