solofsson
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Hej Niklas !
Dessa plåtar sitter mellan stolskenor och tröskel,
dessa satt monterade från -68 års.mod.
Roligt att en av mina gamla bilar blev ett nytt projekt,
ägde den mellan 1982-83, då en bekant köpte den
som objekt till körkortet, renoverades och tror att den
lackades SAAB indigoblå met. Den var ljusblå som original.
Väcker lite minnen !
Mvh
Sören O. Trollhättan
Hej !
Denna bil är ju en få som byggdes i SAAB:s fabrik som fanns i Belgien ( 7:a i chassinumret )
som SAAB 99 injection, de flesta av dessa var avsedda för USA-marknaden. många av bilarna
hade stötfångartypen som kom på 77-års modell. Otroligt bra skick på denna bil, då dom
brukade rosta upp ganska fort.
Priset börjar ju att arta sig också. En MYCKET UNIK bil, dess utom lågt miltal
Mvh
Sören i Trollhättan
ETT STORT TACK till dig Janne !
För den kunskap som du fått erfara och tillfört under din tid i verksamheten.
Det att kunna identifiera Nos-delar till äldre bilar är en konst som tar många år
att lära sig (vet detta efter ca. 45-års egen SAAB-erfarenhet och det finns mycket
kvar att lära sig fortfarande).
Detta blir ett ”STORT TAPP” för SAAB-klubben, hoppas detta kan lösas och
att det kan bli ett lyft och mycket större omsättning med satsningen på nyare
Sabbar och lager på två orter.
Vi Reservdelsnördar kommer att höras.
EN GLAD SAAB-SOMMAR TILL ALLA!
Mvh Sören Olofsson, Trollhättan
-
FörfattareInlägg
