svartvit
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Kollat att den verkligen är trasig? Plugga slangarna och koppla in sladden till motorn (urskruvad ur aluminiumfattningen). Om käglan skruvas tillbaks i botten när bilmotorn slås av funkar den som den ska. Tomgångsproblem på Lucas beror oftast på något annat.
Aha. Jag är också lite intresserad av detta eftersom jag har en 900S med automat, som hade mått bra av en manuell låda. Då är det bästa att hitta en donator och jag tänker mig då en 91-93 med bättre 5-växlad låda och spak. Där är det ju mycket lättare att hitta en från en i16 med det mindre svänghjulet. Håller en 216 mm koppling för moment från lätt trimmad T16, typ 300 Nm?
är aldelles för i modiferingssvängen för att tänka på sånna smådetaljer, primärväxel är lättbytt men nyare lådan med synkar o lager.. den e bra svårt o hitta
Hmm, det är väl samma låda på alla manuella, i16, S16 och T16 91-93? Däremot 7ans primär växer väl inte på trän (=dyr)? Lättbytt är ju sin sak, men man ska ju ha något att byta med.
Och så vill jag även kommentera svessons. En av fördelarna med fullturbon jämfört med lättvarianten som han har är den tyngre primärutväxlingen som ändå gör motorvägskörning uthärdligt. Fyra vändor till Österrike körde jag med den under tiden jag hade den, mest 120-130 och med öronproppar, men ändå 🙂
Jag inser att intresset för min gamla pärla är mindre än jag hoppats. Jag testar därför att sänka priset rejält. Den är fortfarande fulltankad, men lite mindre nyskattad och nybesiktad …
Sa jag förresten att innertaket är utbytt och nästan i nyskick? Kanske kan den vara en fräck vinterbil om man inte vill vara rädd om och bevara den?
9900 är mitt nya pris – hör av er!
Bilen är såld och hamnade hos en entusiast här på forumet, fick ett gott slut trots allt!
Skönt att höra!
-
FörfattareInlägg

