svartvit

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 155 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 18, 2018 kl. 22:59 #441022

      Kollat att den verkligen är trasig? Plugga slangarna och koppla in sladden till motorn (urskruvad ur aluminiumfattningen). Om käglan skruvas tillbaks i botten när bilmotorn slås av funkar den som den ska. Tomgångsproblem på Lucas beror oftast på något annat.

        april 6, 2017 kl. 09:39 #428897

        Aha. Jag är också lite intresserad av detta eftersom jag har en 900S med automat, som hade mått bra av en manuell låda. Då är det bästa att hitta en donator och jag tänker mig då en 91-93 med bättre 5-växlad låda och spak. Där är det ju mycket lättare att hitta en från en i16 med det mindre svänghjulet. Håller en 216 mm koppling för moment från lätt trimmad T16, typ 300 Nm?

          mars 2, 2017 kl. 09:10 #427498

          är aldelles för i modiferingssvängen för att tänka på sånna smådetaljer, primärväxel är lättbytt men nyare lådan med synkar o lager.. den e bra svårt o hitta

          Hmm, det är väl samma låda på alla manuella, i16, S16 och T16 91-93? Däremot 7ans primär växer väl inte på trän (=dyr)? Lättbytt är ju sin sak, men man ska ju ha något att byta med.

            februari 27, 2017 kl. 08:48 #427364

            Och så vill jag även kommentera svessons. En av fördelarna med fullturbon jämfört med lättvarianten som han har är den tyngre primärutväxlingen som ändå gör motorvägskörning uthärdligt. Fyra vändor till Österrike körde jag med den under tiden jag hade den, mest 120-130 och med öronproppar, men ändå 🙂

              februari 27, 2017 kl. 08:38 #427363

              Roligt att min gamla bil skapar ett sådant intresse. Jag vill bara kommentera Regins inlägg – denna är inte en så sen 91a att den har den nyare designen på instrumenthus och -bräda, tyvärr.

                november 5, 2015 kl. 22:01 #381336

                Bilen är nu avställd med det nya priset:

                8000 kr

                  oktober 30, 2015 kl. 14:41 #381146

                  Hmm. 8000 would be my limit. Selling for export means quite some extra work.

                    oktober 30, 2015 kl. 11:14 #381135

                    It’s standing here waiting for you 🙂

                      oktober 23, 2015 kl. 21:08 #380931

                      Än så länge! Spekulanter är välkomna i helgen – jag kommer att vara hemma, så slå en pling innan bara.

                        oktober 22, 2015 kl. 13:25 #380905

                        Bild från september:

                        Attachments:
                          oktober 22, 2015 kl. 13:22 #380904

                          Jag inser att intresset för min gamla pärla är mindre än jag hoppats. Jag testar därför att sänka priset rejält. Den är fortfarande fulltankad, men lite mindre nyskattad och nybesiktad …

                          Sa jag förresten att innertaket är utbytt och nästan i nyskick? Kanske kan den vara en fräck vinterbil om man inte vill vara rädd om och bevara den?

                          9900 är mitt nya pris – hör av er!

                            oktober 14, 2015 kl. 21:41 #380718

                            No it’s still around!

                              oktober 7, 2015 kl. 21:45 #380464

                              Sure, just tell me when you want to come by!

                                oktober 7, 2015 kl. 18:24 #380459

                                Uppdatering: Nu skattad och fulltankad, så skynda o köp!

                                  oktober 7, 2015 kl. 18:17 #380458

                                  Bilen är såld och hamnade hos en entusiast här på forumet, fick ett gott slut trots allt!

                                  Skönt att höra!

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 155 totalt)