Kylarfläkt og900

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Kylarfläkt og900

  • Författare
    Inlägg
    • augusti 27, 2013 kl. 12:44 #26269

      Hej!

      Bytte koppling på min og900 igår och passade även på att byta till en bättre begagnad kylare. När jag monterade tillbaka fläkten insåg jag att den gjort sitt. Fläkten går trögt och låter illa. Någon som vet var man får tag på en ny, alternativt renoverad eller bättre begagnad? Hur har ni andra gjort?

      /Henrik

        augusti 27, 2013 kl. 14:49 #196469

        finns tunnare fläktar på biltema.
        annars har nog de flesta här inne ett gäng på lager. har en trave fläktar själv i reserv.

          augusti 27, 2013 kl. 14:56 #196470

          Testa och skruva lös fläkten från fläkthuset och se om det inte går och smörja upp axeln, kan funka på vissa om de inte är helt skrot.

            augusti 28, 2013 kl. 05:55 #196477

            @peter.e wrote:

            finns tunnare fläktar på biltema.
            annars har nog de flesta här inne ett gäng på lager. har en trave fläktar själv i reserv.

            Jag får kika på dessa men jag vill helst ha en orginalfläkt

              augusti 28, 2013 kl. 05:57 #196478

              @joH900 wrote:

              Testa och skruva lös fläkten från fläkthuset och se om det inte går och smörja upp axeln, kan funka på vissa om de inte är helt skrot.

              Jag ska göra att försök med uppsmörjning men den fläkten har under min tid som ägare aldrig låtit speciellt kry. Kanske läge att leta efter bättre begagnad :tssk

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.