Saab 9000 elstol problem

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Saab 9000 elstol problem

  • Detta ämne är tomt.
  • Författare
    Inlägg
    • december 26, 2021 kl. 18:07 #491012

      Har problem med min Aero förarstol med minne som strular.
      Vid några tillfällen för ett tag sedan slutade den fungera till och från innan den slutade helt. när jag trycker på knapparna så klickar det från styrboxen undertill så kan utesluta knappsatsen. Tror inte heller att det är motorerna då alla slutade samtidigt men ska testa köra dem separat för att utesluta dem till 100%. Alla säkringar är hela och det är ström fram till stolen, någon som har en ide vad det skulle kunna vara eller haft samma problem?

      Tacksam för svar /Per

        februari 2, 2022 kl. 13:15 #491893

        Hej. Eftersom felet till en början visade sig lite till och från så skulle jag nog börja med att leta efter glappkontakt i kablar/anslutningar/jord. Mvh Bengt

          februari 2, 2022 kl. 13:39 #491894

          Sitter det relän under stolen är dom också misstänkta

            mars 4, 2022 kl. 17:56 #492500

            Tack för svaren, löste det, det var reläen i styrboxen som krånglade. Byte av styrbox under förarstolen var lösningen.

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.