Saab 9000 elstol problem

Forum Modellspecifika forum 9000 Saab 9000 elstol problem

• Detta ämne är tomt.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Per
    Deltagare

Har problem med min Aero förarstol med minne som strular.
    Vid några tillfällen för ett tag sedan slutade den fungera till och från innan den slutade helt. när jag trycker på knapparna så klickar det från styrboxen undertill så kan utesluta knappsatsen. Tror inte heller att det är motorerna då alla slutade samtidigt men ska testa köra dem separat för att utesluta dem till 100%. Alla säkringar är hela och det är ström fram till stolen, någon som har en ide vad det skulle kunna vara eller haft samma problem?

Tacksam för svar /Per

Bengt Karlsson
    Deltagare

Hej. Eftersom felet till en början visade sig lite till och från så skulle jag nog börja med att leta efter glappkontakt i kablar/anslutningar/jord. Mvh Bengt

saabaero
    Deltagare

Sitter det relän under stolen är dom också misstänkta

Per
    Deltagare

Tack för svaren, löste det, det var reläen i styrboxen som krånglade. Byte av styrbox under förarstolen var lösningen.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng