Check engine
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Check engine
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
februari 7, 2022 kl. 16:45 #492095Gul eller Röd lampa?
12332 Vet ej
12231 är inte så viktig om bilen startar. Har att göra med tändsignalen från låset.
12111 är fel i lambda-värdet, Troligen vakuumslang eller luftmassmätare
12241 är någon av insprutningsventilerna som skickar felkod.Du laborerar inte med bränslen, typ tankar e85 i högre än E10, och mer än vad bilen medger. E10 kanske är på gränsen för va bilen klarar utan att ge felkoder.
Av egen erfarenhet så är 2.1:an väldigt känslig för just detta. Testa köra några tankningar på 98 och se om lampan slocknar.Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09Skämsbil:
Renault Zoe ´22Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
februari 7, 2022 kl. 18:32 #49210112432 ska vara LH systemets självdiagnos/komponent test. den aktiveras när man jordar stiftet innan tändningen slås på.
hade en 2,1 -92 som inte gillade e85. räckte med några liter på full tank så tändes motorlampan.
hjälpte inte att byta LM och lambdasond.vissa dagar var den riktigt svårstartad, men den starta direkt om jag tvångs körde bränslepumpen.
februari 8, 2022 kl. 08:46 #492105Vabura, kör en tank 98 och testa.
Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09Skämsbil:
Renault Zoe ´22Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
