9-3 coupe
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 9-3 coupe
- Detta ämne har 13 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2013-11-30 09:48 av
96GT.
-
FörfattareInlägg
-
oktober 5, 2013 kl. 18:31 #58176Den ser verkligen fin ut, den vite.
310kr:s bilen såg väl ut att haft sina glansdagar passerade.
Vad är planen??
Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09Skämsbil:
Renault Zoe ´22Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
Planen…..
Ja det snurrar en hel del just nu, men det gäller att hålla huvudet kallt för det skall vara en bruksbil.
Först och främst översyn av motor (se min tråd turboras ) bromsar m.m.
Interiör: pixelfel samt den lilla fläkten bredvid ciggtändaren.
Exteriör: Lacksläpp i nederkant dörrarna samt ev. omlackning av spoiler.
Det skulle sitta fint med ett sportavgassystem då det gamla visar tecken på förfall. ( tips )
Vad kan jag spara från 900:an som reservdelar ?
Det finns faktist en del bra grejer på den
@Morten Strandmoe wrote:
Coupeversjonen av av 9-3 er virkelig lekker!
Jag tycker också det , den verkar dessutom vara lite sällsynt vilket gör det extra bra.
Någon som vet hur många som tillverkades?
Enligt rykten ska en polarvit ”polar edition ” vara sällsynt.
Tack och lov är den inte ”sönder stylad” utan helt original, vilket den ska få vara i alla fall exteriört. :CE :CEoktober 6, 2013 kl. 11:42 #59948Mycket fin coupé där. Den sista coupémodellen från Saab, väl värd att bevara.
När det gäller pixelfel kan jag varmt rekommendera http://www.saabdisplayrepairs.co.uk/. Snabbt & rätt billigt ändå. Jag försökte först laga pixlarna på min 9-3 med strykjärn & alla knep i boken, men det blev aldrig riktigt bra. Förrän jag anlitade detta företag.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
