1815cc oljetryck ?

Forum Övrigt SSR 1815cc oljetryck ?

• Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2001-07-12 23:38 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    cjm
    Deltagare

Har just fått ihop min rally-racer efter att jag bytt insugspackningen……
    Då jag lyckst ha av oljestickan så att den lilla hatten som tätar mot röret som man sticker ner stickan i inte sitter på plats så stänker det upp lite olja då jag varvar ( lite försiktigt ) är det någon som vet om det är normalt ?
    Satte i en träplugg istället för oljesticka,,,samt monterade en gummislang mellan oljepåfyllningslocket och den nedersta av de två slangkopplingarna på insuget och varmkörde sedan utan problem ( har dock inte varvat upp motorn ännu).

Jag fyllde i 3,2l motorolja kan det vara för mycket i en 1815cc,,, ?
    Någon som vet ?

uffepuffe
    Deltagare

det går inte mer olja i motorn för att det är en 1815cc.Tänk på att inte smygköra motorn för länge den ska arbeta men inte varvas för mycket i början

fuling
    Deltagare

C-J:
    Komma och hämta en ny oljestick, jag har ett gäng :-))), jag har semester och är hemma.
    Motor rymmer 3,3l olja inklusive oljefilter,
    men du har oljekylare så det bore vara lite till.

[This message has been edited by fuling (edited 13 July 2001).]

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng