- Detta ämne har 25 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2008-04-16 13:32 av .
- FörfattareInlägg
- 19 mars, 2008 kl. 14:56 #17634
benny
DeltagareEfter alla urspårdarade projektrådar, hårda moderatorer 😀 tycker jag det var på plats med en tråd om 2-t trim,renovering, portning, tändningar mm.
Så jag tar mig friheten att ”kopiera denna fråga” från Åke Svantesson
Här kan vi väll börja med alla tosiga ideer, färska bromspapper etc.
Mvh Benny
Hej alla
vad tror ni om denna kombination ??
spjällhuset från en triumph speedtriple 900
mått mässigt passar den väldigt bra
mvh Åke19 mars, 2008 kl. 14:59 #119523benny
DeltagareHur stora Ø är spjällen?
19 mars, 2008 kl. 17:06 #1195282takt_nicke
DeltagareHehe denna tråden har jag väntat på 🙂 .
Jag ska snart bromsa min TT, Vad gissar ni på för effekt med en helt standard -66 motor med trimpipa?, får se vilken som gissar närmast.
19 mars, 2008 kl. 18:12 #119530two-stroke power
DeltagareHej!
Jag tror spjällen är 55 mm i diameter 😉
/joel
19 mars, 2008 kl. 18:32 #119531ake svantesson
Deltagarehej igen
diametern på hålen är 45mm på insugsidan sidan men ändrar form å blir ovalt på andra sidan spjället å där är måttet 45/39 mm
mvh Åke19 mars, 2008 kl. 18:45 #119532martin valentin
Deltagare46,4 hp
19 mars, 2008 kl. 19:11 #119534sten-arvid larsson
Deltagare44,4 hästar
19 mars, 2008 kl. 20:13 #119539benny
Deltagareake svantesson wrote:hej igen
diametern på hålen är 45mm på insugsidan sidan men ändrar form å blir ovalt på andra sidan spjället å där är måttet 45/39 mm
mvh Åkeok, med bultfäste då. Ja spjällen räcker ju iaf till 130hk org på en speed tripple.
Din ide med sprut/tändning känns mycket intressant.
Är där själv, men blir bara tänddelen i sommar, har spjäll från en 4cyl Honda med rund anslutning men blir mycket pyssel o göra en adapter från Ørunt till ovalt på ett vettigt sätt.
Är det en extrem maskin du skall bygga (på)?På tal om Reed, så skruvade jag hoj ikväll och rensade lite på motorn, V2 1600CC, Reeds på en 4T :light: På avgas sidan.. 😉 Troligtvis för o släppa in luft vid gasavslag så dom inte smäller så mycket…
19 mars, 2008 kl. 21:01 #119541lars-erik
DeltagareKul att att så många fortfarande är intresserade att trimma dessa gamla saabmotorer, detta insug användes tillsammans med 3st Mikuni 36:or på en 66:a motor för 20 år sedan.
Bilen gick lokala rallytävlingar och lät så här http://web.telia.com/~u22014526/sound.htm19 mars, 2008 kl. 21:32 #119543sten-arvid larsson
DeltagareJodå; det finns mycket att göra med dessa gamla tvåtaktsmaskiner.
En god vän till familjen trimmade en 93:a 1959 med 3 Amal motorcykelförgasare,
Sonettvev, planad topp, filade kanaler, annat blås och lite annat godis samt sänkt kaross.
Denna 3-förgasarpionjär ”spöade” det mesta av fabrikspreppade bilar. Dessutom mycker vackert bygge.Man kan också lägga till turbo, elektronik mm.
19 mars, 2008 kl. 21:46 #119544ake svantesson
Deltagareär classic saab racing sidan borta??
kommer inte in på den?
nån som vet?19 mars, 2008 kl. 22:26 #119546mellow yellow
DeltagareGå in på engelska delen först och gå sedan över till svenska så funkar det 😉
20 mars, 2008 kl. 08:29 #1195502takt_nicke
DeltagareHur filar men en -65 singel förgasar motor till motsvarande Gr2?
21 mars, 2008 kl. 13:32 #119591ake svantesson
Deltagarejag fick efter en förfrågan en prisuppgift på kolvar till 2t ifrån Usa nu när dollarn
är pisslåg kanske det vore läge att sambeställa kolvar , en sats med smidda kolvar 74 mm
kostar 600 dollar vilket med dagens kurs är 3630 :- , det finns från 70 mm till 74 , det är west of swedens se länk http://www.wmsbrg.com/sweden/ vet inte vad frakten kan bli men det kan ju inte kosta 1000 tals kronor , kanske nån på forumet som har koll på vad det kostar att skicka ?
mvh Åke21 mars, 2008 kl. 13:44 #119592ake svantesson
Deltagarenån som har en 2 t vevstake lös som kan mäta alla mått på den?
mvh Åke - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.