2-T Trimtråden

Forum Övrigt SSR 2-T Trimtråden

  • Detta ämne har 25 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2008-04-16 13:32 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #17634
    benny
    Deltagare

    Efter alla urspårdarade projektrådar, hårda moderatorer 😀 tycker jag det var på plats med en tråd om 2-t trim,renovering, portning, tändningar mm.

    Så jag tar mig friheten att ”kopiera denna fråga” från Åke Svantesson

    Här kan vi väll börja med alla tosiga ideer, färska bromspapper etc.

    Mvh Benny

    Hej alla
    vad tror ni om denna kombination ??
    spjällhuset från en triumph speedtriple 900
    mått mässigt passar den väldigt bra
    mvh Åke

    #119523
    benny
    Deltagare

    Hur stora Ø är spjällen?

    #119528
    2takt_nicke
    Deltagare

    Hehe denna tråden har jag väntat på 🙂 .

    Jag ska snart bromsa min TT, Vad gissar ni på för effekt med en helt standard -66 motor med trimpipa?, får se vilken som gissar närmast.

    #119530

    Hej!

    Jag tror spjällen är 55 mm i diameter 😉

    /joel

    #119531
    ake svantesson
    Deltagare

    hej igen
    diametern på hålen är 45mm på insugsidan sidan men ändrar form å blir ovalt på andra sidan spjället å där är måttet 45/39 mm
    mvh Åke

    #119532
    martin valentin
    Deltagare

    46,4 hp

    #119534

    44,4 hästar

    #119539
    benny
    Deltagare
    ake svantesson wrote:
    hej igen
    diametern på hålen är 45mm på insugsidan sidan men ändrar form å blir ovalt på andra sidan spjället å där är måttet 45/39 mm
    mvh Åke

    ok, med bultfäste då. Ja spjällen räcker ju iaf till 130hk org på en speed tripple.

    Din ide med sprut/tändning känns mycket intressant.
    Är där själv, men blir bara tänddelen i sommar, har spjäll från en 4cyl Honda med rund anslutning men blir mycket pyssel o göra en adapter från Ørunt till ovalt på ett vettigt sätt.
    Är det en extrem maskin du skall bygga (på)?

    På tal om Reed, så skruvade jag hoj ikväll och rensade lite på motorn, V2 1600CC, Reeds på en 4T :light: På avgas sidan.. 😉 Troligtvis för o släppa in luft vid gasavslag så dom inte smäller så mycket…

    #119541
    lars-erik
    Deltagare

    Kul att att så många fortfarande är intresserade att trimma dessa gamla saabmotorer, detta insug användes tillsammans med 3st Mikuni 36:or på en 66:a motor för 20 år sedan.
    Bilen gick lokala rallytävlingar och lät så här http://web.telia.com/~u22014526/sound.htm

    #119543

    Jodå; det finns mycket att göra med dessa gamla tvåtaktsmaskiner.

    En god vän till familjen trimmade en 93:a 1959 med 3 Amal motorcykelförgasare,
    Sonettvev, planad topp, filade kanaler, annat blås och lite annat godis samt sänkt kaross.
    Denna 3-förgasarpionjär ”spöade” det mesta av fabrikspreppade bilar. Dessutom mycker vackert bygge.

    Man kan också lägga till turbo, elektronik mm.

    #119544
    ake svantesson
    Deltagare

    är classic saab racing sidan borta??
    kommer inte in på den?
    nån som vet?

    #119546
    mellow yellow
    Deltagare

    Gå in på engelska delen först och gå sedan över till svenska så funkar det 😉

    #119550
    2takt_nicke
    Deltagare

    Hur filar men en -65 singel förgasar motor till motsvarande Gr2?

    #119591
    ake svantesson
    Deltagare

    jag fick efter en förfrågan en prisuppgift på kolvar till 2t ifrån Usa nu när dollarn
    är pisslåg kanske det vore läge att sambeställa kolvar , en sats med smidda kolvar 74 mm
    kostar 600 dollar vilket med dagens kurs är 3630 :- , det finns från 70 mm till 74 , det är west of swedens se länk http://www.wmsbrg.com/sweden/ vet inte vad frakten kan bli men det kan ju inte kosta 1000 tals kronor , kanske nån på forumet som har koll på vad det kostar att skicka ?
    mvh Åke

    #119592
    ake svantesson
    Deltagare

    nån som har en 2 t vevstake lös som kan mäta alla mått på den?
    mvh Åke

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng