- Detta ämne har 25 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2008-04-16 13:32 av .
- FörfattareInlägg
- 21 mars, 2008 kl. 13:48 #119593
nkro
DeltagareBetalade 52 dollar i frakt för ett bränslehuvud. Borde vara ungefär samma storlek på låda.
Sen tillkommer avgifter i tullen moms , skatt tullavgift.
Jävligt ball motor på förra sidan. Trionic, spjäll innan turbon. Avancerat project.Niklas
21 mars, 2008 kl. 13:58 #119594ake svantesson
Deltagarejag fick precis mail från chip,.,,
45 dollar kostar frakten 645 dolare`s
vad blir moms å tullavgifter å sånt niklas?
mvh Åke21 mars, 2008 kl. 15:55 #119596emul
ModeratorMoms är ju som vanlig procentsats, tullavgifterna bortsett från momsen är tämligen försumbara i sammanhanget!
21 mars, 2008 kl. 19:30 #119604benny
Deltagareake svantesson wrote:jag fick precis mail från chip,.,,mvh Åke
Hej,
Ett litet tips,
http://www.venolia.com/imports.html#Saab22 mars, 2008 kl. 23:52 #1196562takt_nicke
DeltagareVad menas med ”racing” lager när det gäller vevaxlar?
typ vanliga c3 skrammel lager?
30 mars, 2008 kl. 19:42 #119829Karl Ask
ModeratorMellow Yellow wrote:Gå in på engelska delen först och gå sedan över till svenska så funkar det 😉Hur menar du? Jag har inte lyckats…
1 april, 2008 kl. 11:22 #119883benny
DeltagareUrban wrote:Är det möjligt att ställa insprutnings tidpunkten med MS? Om detta är möjligt kan ni använda spridare typ VW FSI alt. Mitsubishi GDI och spruta in bränslet efter att avgasporten stängt. Detta borde ge betydande bränsle besparing. Dock måste ett separat oljeinsprutningssystem installeras.Tanken är god, men om man tittar på kolvutformningen på ex båtmotorer med liknande system, så har dom en speciel grop på kolven vid spridaren, finnes ju säkert en tanke med det.
Men systemen fungerar ju rent ut sagt skit bra, har egen erfarenhet av direkinsprutade båtmotorer (2-t), o i tester visar det ju sig att 2t offtast går snålare än motsvarande 4t :racesmile:
6 april, 2008 kl. 21:29 #120080ake svantesson
Deltagarejag får inte heller classic saab racing sidan att funka även om jag går in på alla länkade sidor jag hittar..
6 april, 2008 kl. 21:31 #120081Karl Ask
Moderatorake svantesson wrote:jag får inte heller classic saab racing sidan att funka även om jag går in på alla länkade sidor jag hittar..Pratade med Niklas och han visste inte varför sidan låg nere. Men han skulle kolla över det… Så man får vänta. 🙁
6 april, 2008 kl. 21:50 #120082mellow yellow
DeltagareDet funkade ett tag att skriva vanliga sökvägen + ”/eng” och så kom man in men nu är det tvärstopp. Insåg det i dag när jag hade hittat ett sprucket svänghjul i min Sonett TT motor 🙁 och snabbt ville kolla hur mycket ett nytt skulle kosta.
Hur mycket spel är acceptabelt på vevaxeln? se bild klockan gick med ett span på 15enheter över ett fullt varv. På klockan stog det =0,01 mm betyder det att 15 enheter är lika med 0,15mm spel och är det då OK eller för mycket?
Skall man räkna spelet som helhet alltså 15 enheter eller skall man utgå från 0 punkten för spelet och ta max värdet för + eller – värdena. I min motor var det -10 för att sedan gå mot 0 för att sedan gå mot +5 innan det började gå mot 0 och därefter -10 igen. Om man utgår från nollan så kanske man med lite god vilja skulle kunna säga att man har ett max spel på 10. Jag mätte på två olika ”diametrar” av axeln och fick samma resultat.
Att det var första gången som jag mätte med klocka har ni nog redan förstått 😉
16 april, 2008 kl. 13:32 #1204682takt_nicke
DeltagareFinns det någon som vill vara så snäll o posta lite bilder på portade överströmmare?.
Är lite tveksam om hur dom ska vara riktade,om det är OK att ha dom lite riktade uppåt… - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.