2-T Trimtråden

Forum Övrigt SSR 2-T Trimtråden

  • Detta ämne har 25 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2008-04-16 13:32 av .
Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #119593
    nkro
    Deltagare

    Betalade 52 dollar i frakt för ett bränslehuvud. Borde vara ungefär samma storlek på låda.
    Sen tillkommer avgifter i tullen moms , skatt tullavgift.
    Jävligt ball motor på förra sidan. Trionic, spjäll innan turbon. Avancerat project.

    Niklas

    #119594
    ake svantesson
    Deltagare

    jag fick precis mail från chip,.,,
    45 dollar kostar frakten 645 dolare`s
    vad blir moms å tullavgifter å sånt niklas?
    mvh Åke

    #119596
    emul
    Moderator

    Moms är ju som vanlig procentsats, tullavgifterna bortsett från momsen är tämligen försumbara i sammanhanget!

    #119604
    benny
    Deltagare
    ake svantesson wrote:
    jag fick precis mail från chip,.,,

    mvh Åke

    Hej,

    Ett litet tips,
    http://www.venolia.com/imports.html#Saab

    #119656
    2takt_nicke
    Deltagare

    Vad menas med ”racing” lager när det gäller vevaxlar?

    typ vanliga c3 skrammel lager?

    #119829
    Karl Ask
    Moderator
    Mellow Yellow wrote:
    Gå in på engelska delen först och gå sedan över till svenska så funkar det 😉

    Hur menar du? Jag har inte lyckats…

    #119883
    benny
    Deltagare
    Urban wrote:
    Är det möjligt att ställa insprutnings tidpunkten med MS? Om detta är möjligt kan ni använda spridare typ VW FSI alt. Mitsubishi GDI och spruta in bränslet efter att avgasporten stängt. Detta borde ge betydande bränsle besparing. Dock måste ett separat oljeinsprutningssystem installeras.

    Tanken är god, men om man tittar på kolvutformningen på ex båtmotorer med liknande system, så har dom en speciel grop på kolven vid spridaren, finnes ju säkert en tanke med det.

    Men systemen fungerar ju rent ut sagt skit bra, har egen erfarenhet av direkinsprutade båtmotorer (2-t), o i tester visar det ju sig att 2t offtast går snålare än motsvarande 4t :racesmile:

    #120080
    ake svantesson
    Deltagare

    jag får inte heller classic saab racing sidan att funka även om jag går in på alla länkade sidor jag hittar..

    #120081
    Karl Ask
    Moderator
    ake svantesson wrote:
    jag får inte heller classic saab racing sidan att funka även om jag går in på alla länkade sidor jag hittar..

    Pratade med Niklas och han visste inte varför sidan låg nere. Men han skulle kolla över det… Så man får vänta. 🙁

    #120082
    mellow yellow
    Deltagare

    Det funkade ett tag att skriva vanliga sökvägen + ”/eng” och så kom man in men nu är det tvärstopp. Insåg det i dag när jag hade hittat ett sprucket svänghjul i min Sonett TT motor 🙁 och snabbt ville kolla hur mycket ett nytt skulle kosta.

    Hur mycket spel är acceptabelt på vevaxeln? se bild klockan gick med ett span på 15enheter över ett fullt varv. På klockan stog det =0,01 mm betyder det att 15 enheter är lika med 0,15mm spel och är det då OK eller för mycket?

    Skall man räkna spelet som helhet alltså 15 enheter eller skall man utgå från 0 punkten för spelet och ta max värdet för + eller – värdena. I min motor var det -10 för att sedan gå mot 0 för att sedan gå mot +5 innan det började gå mot 0 och därefter -10 igen. Om man utgår från nollan så kanske man med lite god vilja skulle kunna säga att man har ett max spel på 10. Jag mätte på två olika ”diametrar” av axeln och fick samma resultat.

    Att det var första gången som jag mätte med klocka har ni nog redan förstått 😉

    #120468
    2takt_nicke
    Deltagare

    Finns det någon som vill vara så snäll o posta lite bilder på portade överströmmare?.
    Är lite tveksam om hur dom ska vara riktade,om det är OK att ha dom lite riktade uppåt…

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng