4 eller 5 vakslad
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2004-08-30 06:58 av
Anonym.
-
FörfattareInlägg
-
Anonymaugusti 22, 2004 at 20:03 #12013
Jag har en 900 som er konvertert til T16 motor langt tilbake. Jeg finner ikke noe 5te vaksel, kan det stå en 4 vakslad låda i min bil? Er det noen som vet en måte å se forskjell på 4 ock 5 vakslad låde? Det er en 5 vakslad gir stang…
Stian
augusti 22, 2004 at 20:15 #83715Det är vanligt att byta till 4-växlat för att kunna få en starkare låda. Hur man ser på lådan vet jag ej.
augusti 24, 2004 at 08:32 #83716Hei Stian
Så lenge bilen fungerer bra med fire gir,vær glad og fornøyd. Girkassene til T16 ( og det fleste andre 900 )toler ikke all verdens belastning. Skal du bytte kasse, anbefales det å bruke en ifrå 1992-93. Muligens du kan bytte primerväksel for å få ned omdr. på den 4.girs du kjører med nå, forhør deg med ”väkselåds-Jörgen” han har mye snadder.Mvh Tobben
Anonymaugusti 24, 2004 at 22:08 #83718Jeg ga opp hele 4000 kroner turboen, skal å se på 88 aero i fint skick på torsdag. Da ender 4trinns turboen opp som spiker…. Syns ikke det er det helt store og kjøre med bare firegir, håpløst høyt turtall når du skal ligge i over 100kmh.
Stian
augusti 25, 2004 at 13:56 #83719Så synd at du hugger bilen da, håper det er større feil/mangler enn at 5.giret er bortenfor rekkevidde
Er det en original T16? De bilene er jo ikke hverdagskost her hjemme på berget, og kanskje burde en slik bil blitt spart på?Lykke til med kjøp av 1988 aero,håper du gir den et godt hjem.
Hilsen Tobben
Anonymaugusti 30, 2004 at 06:58 #83720Ta det lungt Torbjørn, det er en 900 som er konvertert lovlig til T16 i 88. Det er ikke mye å ta vare på der, tenkte å ha den som vinterbil, men har nå kjøpt en Aeoro i meget bra skick fra sverige istedet. Så nå får 900 bli reserve deler til aeroen.
Stian
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.