4 eller 5 vakslad

Forum Övrigt Allmänt 4 eller 5 vakslad

  • Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2004-08-30 06:58 av .
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #12013
    anonymous
    Deltagare

    Jag har en 900 som er konvertert til T16 motor langt tilbake. Jeg finner ikke noe 5te vaksel, kan det stå en 4 vakslad låda i min bil? Er det noen som vet en måte å se forskjell på 4 ock 5 vakslad låde? Det er en 5 vakslad gir stang…

    Stian

    #83715
    johan josefsson
    Deltagare

    Det är vanligt att byta till 4-växlat för att kunna få en starkare låda. Hur man ser på lådan vet jag ej.

    #83716
    torbjorn m.
    Deltagare

    Hei Stian
    Så lenge bilen fungerer bra med fire gir,vær glad og fornøyd. Girkassene til T16 ( og det fleste andre 900 )toler ikke all verdens belastning. Skal du bytte kasse, anbefales det å bruke en ifrå 1992-93. Muligens du kan bytte primerväksel for å få ned omdr. på den 4.girs du kjører med nå, forhør deg med ”väkselåds-Jörgen” han har mye snadder.

    Mvh Tobben

    #83717
    Morten S.
    Moderator

    Stian, prøv en annonse under tapt og funnet

    Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.

    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1975 96 V4
    1989 900i 8V 5 dørs
    2009 9-3 SC tid

    #83718
    anonymous
    Deltagare

    Jeg ga opp hele 4000 kroner turboen, skal å se på 88 aero i fint skick på torsdag. Da ender 4trinns turboen opp som spiker…. Syns ikke det er det helt store og kjøre med bare firegir, håpløst høyt turtall når du skal ligge i over 100kmh.

    Stian

    #83719
    torbjorn m.
    Deltagare

    Så synd at du hugger bilen da, håper det er større feil/mangler enn at 5.giret er bortenfor rekkevidde
    Er det en original T16? De bilene er jo ikke hverdagskost her hjemme på berget, og kanskje burde en slik bil blitt spart på?

    Lykke til med kjøp av 1988 aero,håper du gir den et godt hjem.

    Hilsen Tobben

    #83720
    anonymous
    Deltagare

    Ta det lungt Torbjørn, det er en 900 som er konvertert lovlig til T16 i 88. Det er ikke mye å ta vare på der, tenkte å ha den som vinterbil, men har nå kjøpt en Aeoro i meget bra skick fra sverige istedet. Så nå får 900 bli reserve deler til aeroen.

    Stian

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng