4 eller 5 vakslad

Forum / Övrigt / Allmänt / 4 eller 5 vakslad

Forum / Övrigt / Allmänt / 4 eller 5 vakslad

  • Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2004-08-30 06:58 av Anonym.
  • Författare
    Inlägg
    • Anonym
      augusti 22, 2004 at 20:03 #12013

      Jag har en 900 som er konvertert til T16 motor langt tilbake. Jeg finner ikke noe 5te vaksel, kan det stå en 4 vakslad låda i min bil? Er det noen som vet en måte å se forskjell på 4 ock 5 vakslad låde? Det er en 5 vakslad gir stang…

      Stian

        augusti 22, 2004 at 20:15 #83715

        Det är vanligt att byta till 4-växlat för att kunna få en starkare låda. Hur man ser på lådan vet jag ej.

          augusti 24, 2004 at 08:32 #83716

          Hei Stian
          Så lenge bilen fungerer bra med fire gir,vær glad og fornøyd. Girkassene til T16 ( og det fleste andre 900 )toler ikke all verdens belastning. Skal du bytte kasse, anbefales det å bruke en ifrå 1992-93. Muligens du kan bytte primerväksel for å få ned omdr. på den 4.girs du kjører med nå, forhør deg med “väkselåds-Jörgen” han har mye snadder.

          Mvh Tobben

            augusti 24, 2004 at 12:07 #83717

            Stian, prøv en annonse under tapt og funnet

            Been a Saab owner since 1987.
            I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.

            Today I have:
            1960 93F
            1967 96 Monte Carlo 850
            1975 96 V4
            1989 900i 8V 5 dørs
            1992 900S 5 dørs
            2009 9-3 SC tid

              Anonym
              augusti 24, 2004 at 22:08 #83718

              Jeg ga opp hele 4000 kroner turboen, skal å se på 88 aero i fint skick på torsdag. Da ender 4trinns turboen opp som spiker…. Syns ikke det er det helt store og kjøre med bare firegir, håpløst høyt turtall når du skal ligge i over 100kmh.

              Stian

                augusti 25, 2004 at 13:56 #83719

                Så synd at du hugger bilen da, håper det er større feil/mangler enn at 5.giret er bortenfor rekkevidde
                Er det en original T16? De bilene er jo ikke hverdagskost her hjemme på berget, og kanskje burde en slik bil blitt spart på?

                Lykke til med kjøp av 1988 aero,håper du gir den et godt hjem.

                Hilsen Tobben

                  Anonym
                  augusti 30, 2004 at 06:58 #83720

                  Ta det lungt Torbjørn, det er en 900 som er konvertert lovlig til T16 i 88. Det er ikke mye å ta vare på der, tenkte å ha den som vinterbil, men har nå kjøpt en Aeoro i meget bra skick fra sverige istedet. Så nå får 900 bli reserve deler til aeroen.

                  Stian

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.