Såld

  • Författare
    Inlägg
    • februari 22, 2018 kl. 22:19 #441176

      Såld

      • Detta ämne redigerades för 8 år, 4 månader sedan av M.Broberg.
      • Detta ämne redigerades för 8 år, 4 månader sedan av M.Broberg.
      • Detta ämne redigerades för 8 år, 4 månader sedan av M.Broberg.
      • Detta ämne redigerades för 8 år, 4 månader sedan av M.Broberg.
      • Detta ämne redigerades för 8 år sedan av M.Broberg.
        februari 23, 2018 kl. 06:21 #441184

        Det är stora klockorna på den
        Ser ut att vara ett kokillhus utan ribbor ?

          februari 23, 2018 kl. 09:49 #441186

          Det är stora klockorna på den Ser ut att vara ett kokillhus utan ribbor ?

          Tack.

          det där lät intressant! hur kollar jag?

            februari 23, 2018 kl. 12:35 #441191

            Hej,

            Är mycket intresserad! Vart bor du?

            Mvh

              februari 23, 2018 kl. 13:40 #441193

              Jag och lådan finns i Halmstad

              Skicka ett PM om det är fortsatt intressant

                februari 23, 2018 kl. 20:01 #441212

                Är den lättvättad och blank under all skit ?
                Gjutnummer på undersidan ?
                Är undersidan slät eller har den inbuktning mellan motoroljetråget och lådhuset ?

                  februari 23, 2018 kl. 21:10 #441217

                  Gjut numren skall vara 870423 eller 871239 , då är det kokillgjutet.

                  Vi gjöt en del av dessa delar på mitt nuvarande jobb, ett av få kvarvarande gjuterier som kokillgjuter, ett riktigt hantverk.

                  Off topic: vi gjuter alla kåpor till klippo.

                  mvh anders

                    februari 23, 2018 kl. 21:32 #441218

                    😀

                    IMG_20180223_212956

                      februari 23, 2018 kl. 22:08 #441223

                      se där, ett hus i kokill , eller rättare sagt kokillgjutet, inte pressgjutet.men primärhuset är pressgjutet. är inte det starkaste huset, men väldigt mycket starkare än pressgjutet hus, på med ett stållock över diffen så håller de bra.

                      • Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av 97sonett.
                        februari 23, 2018 kl. 23:29 #441230

                        Du har PM 🙂

                          februari 25, 2018 kl. 21:10 #441291

                          Jag roade mig med att väga ett sånt kokillhus utan ribbor och jämföra med de två andra modellerna med ribbor.
                          Detta utan ribbor är nästan lika tungt som huset som anses vara starkast.
                          Lättast var huset med ribbor enbart bak vid diffen.
                          De kokillgjutna är klart tyngre än standardhusen. Men högre vikt innebär inte automatiskt att dom är starkare 🙂

                            maj 28, 2018 kl. 09:24 #444820

                            Är växellådan såld eller finns den kvar?

                            Mvh Albin

                              maj 28, 2018 kl. 13:17 #444822

                              Såld.

                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.