60 ÅRS JUBILEUM

Forum / Övrigt / Allmänt / 60 ÅRS JUBILEUM

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • november 11, 2006 kl. 18:53 #99691

      Det är inte frågan om att vara ”Tjötig”, utan man vill ordna boendet i tid!! Det brukar vara hård åtgång på stugorna till Festivalen!!
      / Bosse

        november 14, 2006 kl. 12:53 #99692

        Som sagt. Beskedet från Saab Automobile dröjer, trots påstötningar. Saabklubben kommer inte att bidra till ryktesspridning. Jag vet tex inte varifrån personen på STCS forum fått sin information.

        Som redan skrivits är det två helger som är aktuella, antingen andra eller tredje helgen i juni. Den informationen kommer från Saab daterad den 13 augusti. Den informationen har också givits till de europeiska Saabklubbarnas representanter.

        Det är sant att stugorna har en strykande åtgång, men å andra sidan är det kanske inte så många som bokar innan de vet när det blir.

          november 14, 2006 kl. 18:23 #99693

          Det hade varit roligt om 60 års jubilet var den andra helgen i juni (8-10 juni). Hittade denna texten i en tidning som jag läste.

          ”Det var den 10 juni 1947 som den helt nya svenska bilen första gången visades för allmänheten vid en pressvisning i Saabs dåvarande högkvarter i Linköping”

          Bara tanken på att det verkligen skulle kuna bli samma dag gör mig lycklig som Saab ägare.

            november 14, 2006 kl. 21:27 #99694

            Ja det stämmer att 10 juni är ett mycket speciellt datum i Saabs historia.

              november 23, 2006 kl. 20:01 #99695

              Nått Nytt??

                november 23, 2006 kl. 20:15 #99696

                När det är officiellt lovar jag vi att meddelar det. Frågor till Saab Automobile med jämna mellanrum under två månaders tid har inte genererat något svar.

                  november 23, 2006 kl. 20:23 #99697

                  Att det skulle bli den 10:e juni vore logiskt. Dock är det en annan stor sak i landet den helgen…… Vad? Jo skolavslutningen. Detta kan ju tappa lite folk till festivalen.

                    november 30, 2006 kl. 11:00 #100472

                    Jag fyller ar den tionde juni ocksa, tzcker det spikar det hela, varma halsn fran Thailand

                      december 9, 2006 kl. 20:13 #100785

                      http://www.saabfestival.se/

                      Det blev 7-10 juni.

                        december 9, 2006 kl. 20:22 #100786

                        det blir perfeckt

                          december 12, 2006 kl. 18:03 #100870

                          Semesteransökan inskickad! Kan ju bli en redig tur eftersom nationaldagen är på onsdagen.

                          /B

                          bengt@akesson-motorsport.se

                        Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.