’67 V4 MonteCarlo vs. DeLuxe (USA-modell)
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2002-05-03 09:36 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / ’67 V4 MonteCarlo vs. DeLuxe (USA-modell)
Kan man utifra bilder skille disse to modellene eksteriørt? Begge har vel doble dør-lister lister og åpningsbare bakre sidevinduer.
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2008 9-3 SC Aero ttid
2009 9-3 SC tid
DeLuxe fanns inte -67, kom först -68. Har bilen dubbla kromlister & öppningsbara sidorutor samt liten fram & bakruta är det en Monte Carlo. Har den däremot stor fram & bakruta är det en DeLuxe. Med tanke på antal kvarvarande Monte Carlo -68.
Övrig skillnad är emblemen på skärmar & baklucka.
/Ulf
Hejsan ,Morten
Om du bor i närheten av Värmland så är du välkommen hem till mig. Jag äger och har totalrenoverat en MonteCarlo V4-68. Jag kan då berätta för dig vad som skiljer bilarna åt. Jag har även fått kontakt med ägaren till den den 2:a vagnen som överlevt av ca 15st,
den rullar nu i Australien och är identisk med min. Ulf E. har en deluxV4, och även mycket goda kunskaper om dessa bilar / hälsningar Janne,
Takk for svarene.
Har fått forespørselen av en i Norge som kjøpte en USA importert bil for mange år siden, og er i tvil om hva det er. Selv har jeg ikke sett bilen.
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2008 9-3 SC Aero ttid
2009 9-3 SC tid
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem