900 -92 Turbo

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 -92 Turbo

• Detta ämne har 35 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2013-07-15 20:29 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
  • Författare
    joh900
    Deltagare

Jag följer tråden, så ut och jobba vidare nu! :mrgreen:

ab35j-jub
    Deltagare

Stökigt!?

Jag följer också 😀

monken
    Deltagare

@Praedator wrote:

Stökigt!?

Jag följer också 😀

Okej 🙂 kul o höra, idag blev det inget garage dock då ja börja jobba idag igen o fick tröst tv-titta istället idag :ugeek:

Ja massa skit överallt :p men som tur är är det ganska stort så man får in lite skit 😉 (180kv/m ungefär) och sen 2 våningar nu;)

monken
    Deltagare

Tjena, händer inte mycket med bilen då värmen i garget numer är obefintlig!
    Tänkte kolla med er dock om nån vet färgkoden på min bil? Tanken är att lacka vingen iår och aeropaketet (är svart nu med färgsläpp, blir nog svart igen!)
    Och sen ev hellack på bilen nästa vinter 🙂

Beeos
    Deltagare

Om den är talladegaröd så är det 219. Men svårt att se på bilderna.
    Peter vet säkert 🙂

monken
    Deltagare

Tjena, Tänkte berätta lite vem jag är och varför det kan dröjja med uppdateringar ibland!

Jag heter Filip och är 22 år.. Jag jobbar inom ”plåt branschen” Jag tillverkar alltså saker i järn, Allt från stora skorstenar/silos till små bänkar! Alltså helt olika saker från dag till dag! i allt från 2mm plåt till 40-50mm!
    Och på helgerna extraknäcker jag som mekaniker på volvo!? och installerar och reparerar maskiner (Inte varje helg, Men ibland!)
    I garaget jag har finns ingen värme för tillfället (ingen orkar koppla in pellets pannan :oops:) Och det är inte så lockande att åka dit efter jobbet och sätta sig i kylan! (-1 där inne idag!) Men nu i helgen är jag ledig och då ska vi passa på att åka upp till gävle imorgon för att hämta garagepolarens motor som en kille byggt där uppe! (Han håller dock på med en 240 som ska vara bus/drifting bil!)
    Hoppas ni har överseende med mina dåliga uppdateringar! Det blir bättre när värmen kommer och jobben minskar lite!

Ha det bra alla 😉

9k94
    Deltagare

Hejsan.

Trevligt projekt du har tagit dig an på. El är ju inget roligt jobb men man blir ju glad och nöjd sen när det är klart och funkar som det skall. hehe

Tänkte höra med dig om du skall köra denna bilen på bana sen eller skall den bara gå på gatan. För tänkte dela med mig mina erfarenheter utav Green Stuffs bromsbelägg. De funkar inte alls på bana hehe. Visserligen så satt mina Green stuff på en 9000 som är lite tyngre än 900:an. Men de är inte lämpade för bankörning. Utan är till för gatan.

Efter 2 varv med min 9000 Aero på Mantorp Park så tog dom inte längre. Var lite spännande i varje kurva.

Men lycka till med skruvande och hoppas att du får kopplat in pellets pannan snart så att du kan få lite värme i garaget, så du kan greja med bilen. Är ju snart dags att ta ut den. 😉

Mvh Turbo4

monken
    Deltagare

@Turbo4 wrote:

Hejsan.

Trevligt projekt du har tagit dig an på. El är ju inget roligt jobb men man blir ju glad och nöjd sen när det är klart och funkar som det skall. hehe

Tänkte höra med dig om du skall köra denna bilen på bana sen eller skall den bara gå på gatan. För tänkte dela med mig mina erfarenheter utav Green Stuffs bromsbelägg. De funkar inte alls på bana hehe. Visserligen så satt mina Green stuff på en 9000 som är lite tyngre än 900:an. Men de är inte lämpade för bankörning. Utan är till för gatan.

Efter 2 varv med min 9000 Aero på Mantorp Park så tog dom inte längre. Var lite spännande i varje kurva.

Men lycka till med skruvande och hoppas att du får kopplat in pellets pannan snart så att du kan få lite värme i garaget, så du kan greja med bilen. Är ju snart dags att ta ut den. 😉

Mvh Turbo4

Hejsan! Tack för det, Ja elen är klurig när man inte kan heller! 😉 men man lär sig!
    Jag har tänkt att ha den på gatan, Sen kanske åka på nån träff o prova lite! tack för tipset, Jag har hört vissa att det är som du säger och vissa säger tvärtom så ska prova och så får vi se vad som händer 🙂 Hade greenstuff på min gamle 9000(http://www.garaget.org/?car=249488) med men gilla inte det riktigt så köpte Red Stuff Ceramic Pads och det va guld, Funkade klockrent! 🙂 Men ska tänka på det! Tack!

monken
    Deltagare

Hejsan, Länge sen uppdatering här nu, händer inte så mycket med bilen. köper lite saker till den men blir inte mycket garage tid. Dock är den snart i körskick igen 😉 blir dock utan Elspeglar, elhissar osv änsålänge!

Jag börjar dock bli sugen på bakhjulsdrivet, så ska jag vara ärlig går jag i säljar tankar! Kan inte bestämma mig, men får jag rätt bud så! Så vet ni nån eller om ni är intresserade kan ni höra av er här eller på sms/ringa 07 3 387 569 7

Annars ska den snart in på besiktning tänkte jag! 🙂

monken
    Deltagare

Dåså då äre ”bestämmt” saaben blir kvar ett tag till;) gått borta i garaget (som det nu är 19grader i) o tittat o funderat.. O bättre og900 lär jag ju inte hitta tillsalu till ett normalt pris på länge 🙂 och sen att jag på denna sida fick pm av två st, med bud i bägge som jag inte förstår mig på..
    Det ena budet va på 7500kr.. Är min bil inte värd mer än så kan den stå:)
    Räknade igenom kvitton på bilen jag har och hamnade på 90 000 och då är ju ingen målning, blästring, och all tid;) fattas även kvitton på massvis med delar!
    Japp! Så nu ska jag bort igen o laga lite rost;) (ungefär en enkrona med utrost bakom dörrpanelen, längst upp!)
    Så det ska det målas på lite färg;)

monken
    Deltagare

Varit borta o grejjat lite med lackstiftet så nu finns det ingen rost bakom dörrsidorna heller! knäppte några kort på hela bilen men blir ju sådär inomhus med iphone!

monken
    Deltagare

Tjena, här uppdateras inte så mkt längre för jag håller på med volvona just nu, men idag har jag hämtat lite nya däck o fälg iallfall.. såhär blev det (hög ifram?;)

Vad tycker ni ?!

esak
    Deltagare

Riktigt snyggt! Passar väldigt bra med de hjulen.

monken
    Deltagare

@Esak wrote:

Riktigt snyggt! Passar väldigt bra med de hjulen.

Tack så mycket 🙂 ska in o besiktiga den nåndag nu tänkte jag!
    Kvar att göra innan : Lägga i varningstriangel, sätta på katten, koppla in el till stolarna samt sätta på huven..

joh900
    Deltagare

Grymma fälgar de där som passar på fan allt, inklusive 900 😀

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng