900 aero 86

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 aero 86

Detta ämne innehåller 37 svar, har 9 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-04-06 10:46.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 38 totalt)
  • Författare

longjohn61
    Deltagare

Tänkte starta en tråd om min 86ans aero som jag köpte i somras 😉
    Först lite bilder 🙂

Den mindre fina inredning dom tyvärr saknar skin 🙁

Och innertaket är som vanligt 😉

Kommer mera 😉

Mvh Nisse

longjohn61
    Deltagare

Varför är inte bilderna klickbara och den kontiga texte? kopierade bb code den längst ner vad gör jag fel 🙁

Mvh Nisse

M.Broberg
    Deltagare

Du har missat ett [ i början av varje kod 🙂

longjohn61
    Deltagare

@M.broberg wrote:

Du har missat ett [ i början av varje kod 🙂

Tackar tackar broberg 🙂 tyckte jag markerade allt men där ser man 😉

Mvh Nisse

prostreet
    Deltagare

Den är fin! Och det finns potential i den!
    Vill du behålla inredningen som är i nu tycker jag du ska prova våtdammsugare och tvätta inredningen. Mina stolar liknade lite din förarstol. Lite skitig och så.
    Men efter 2 tvättar vart det borta och det ser riktigt bra ut!

Bara ett litet tips om du inte ska byta till skinn.

longjohn61
    Deltagare

Hade väl tänkt att leta efter skin men hitta det i denna kulör är nog inte så lätt 🙁 så det får nog bli en ordentligt tvätt 😉

Mvh Nisse

plankan
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Tänkte starta en tråd om min 86ans aero som jag köpte i somras 😉
    Först lite bilder 🙂

Fin fin bil du skaffat dig där 🙂

@longjohn61 wrote:

Den mindre fina inredning som tyvärr saknar skin 🙁

Mvh Nisse

Det är tyvärr en komentar man hör allt oftare.
    Faktum är att skinn inte alls var standard på de tidligare Aero bilarna –
    vilket i sig gör din bil lite sällsynt eftersom de flesta bilarna utrustades med skinn
    En snnan sak är att,skinnet i dom flesta bilarna av den årsmodell,inte är så vackert i dag om man skall vara ärlig.
    Plysh stolarna håller sig faktisk riktig bra ändå,och gör du som tidl insändare skrev,tror jag det går att få bra lyster i den inredningen igen 😛

En annan sak med plysh VS skinnstolarna…….
    Man sitter bättre i dom med plysh då man inte ”kanar” runt i dom stolarna som med skinn 🙄

@longjohn61 wrote:

Hade väl tänkt att leta efter skin men hitta det i denna kulör är nog inte så lätt 🙁 så det får nog bli en ordentligt tvätt 😉
    Mvh Nisse

Nej det gör inte då beige skinn är en av det svåraste att få tag på
    Den blå’a inredning inte medräknat här

Skall följa denna tråden då 1:a generation trubb aero ligger mig varmt om hjärtat 😎

M.Broberg
    Deltagare

Okeej.. Nu har jag tittat på bilderna.

för det första, Lyxplysch är underbart skönt och snyggt, som sagt är skinn från dom åren oftast inte så vackert.

För det andra, trubbnos aero! 😀 underbart med fler trubbnosar, lätt snyggaste fronten, ska såklart följas =)

longjohn61
    Deltagare

Ska komma med lite fler bilder snart och vissa saker som jag redan har hittad 🙂
    Vad gäller säten har du rätt dom sitter bra egentligen vill jag ha en uppsättning lux plysch till men det blir nog inte heller så enkelt att hitta 🙁
    Ska nu under vintern först ta itu med motorn det är nog många som har mixtrad med den just nu är den väldigt svår startad tar typ en 5 min att få igång den.
    Tackar förresten för tipset om ECU köpte den direkt och idag kom den 😀

Mvh Nisse

prostreet
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Mvh Nisse

Kolla om du kan få tag på en sådan här maskin, där är bland de värsta Kärcher har att erbjuda. Jag lånade min av grannen som lånat hem den från jobbet.

Såhär såg det ut efter första tvätten 😮

Andra tvätten:

longjohn61
    Deltagare

@Glader9991 wrote:

@longjohn61 wrote:

Mvh Nisse

Kolla om du kan få tag på en sådan här maskin, där är bland de värsta Kärcher har att erbjuda. Jag lånade min av grannen som lånat hem den från jobbet.

Såhär såg det ut efter första tvätten 😮

Andra tvätten:

Ska kolla med typ cramo om det går att hyra en dag eller så 😉

Mvh Nisse

plankan
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Tackar förresten för tipset om ECU köpte den direkt och idag kom den 😀
    Mvh Nisse

Ja det är snabba bud med SP 😆

blomman29
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Mvh Nisse

Hen Nisse!!!

Jag har ju den inredningen du söker!!! Den sitter ju i min röda. Kommer från en svart AERO -87a, förarstolen är ju kass. Men den övriga är ju användbart och går nog att få finare efter vissa läder behandlingar!!! 😀

henrikg
    Deltagare

Man ska inte glömma heller att kupéen är mycket tystare med lyxplysch än skinn 🙂

Mycket fin bil förövrigt, trubbnos är grymmast 🙂

Mvh
    Henrik

plankan
    Deltagare

Ja testa att kör en ”mattvätt” på din inredning.

En Beige inredning är vacker:

men ack så känslig…….

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 38 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng