900 gls -79, då har man inhandlat drömbilen!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 gls -79, då har man inhandlat drömbilen!

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 91 totalt)
  • Författare

Det skall nog gå bra!

oktober 24, 2011 kl. 17:42 #34275

reg bes klar ska bli skoj å se vilket reg nummer man får i brev lådan på torsdag hehe
        var mycket berömm å alla 4 bes gubbarna var under å kollade bilen sånt är jäkligt skoj.
        på fredag blir kontroll bes mvh niklas

oktober 25, 2011 kl. 16:42 #34319

@Laxå_67 wrote:

Vi är nog många som förstår att det är en unik bil men antingen har vi inte pengar, vi har kanske redan en entusiastbil eller så är det kanske inte är vår drömbil. Ha tålamod det dyker säkert upp nå´n som tycker att både priset och modellen är helt rätt.

Japp.. Samma med mig att jag :ID o många andra äkta Saab-fans som förstår att det är en av de äldsta o unik 900:an, som finns kvar, :AP men tyvärr är plånboken för tunn. 🙁

MEN. . .
          . . . jag tror att denna 900 Gls är redan SÅLD idag, för att det syns inte mera i Blocket.se,
          eller hur? :WH

oktober 25, 2011 kl. 19:14 #34328

ev går den till tyskland nästa vecka då en seriös köpare dykt upp

oktober 26, 2011 kl. 18:20 #34361

det är väl upp till mig om jag vill sälja eller behålla min drömm bil kanske jag vill gå vidare till nån annan 900 eller 99
              just nu har jag ingen på g men det dyker säkert upp.
              jag är väldigt nöjd med det priset som jag å köparen har kommit överens om å det var inte priset på blocket det handlar om utan något mycket bättre trodde knappt själv att det var sant men man ska inte ropa hej innan allt är klart.
              i dag gjorde jag kontroll bes å det gick galant nu är allt klart å väntar bara på de nya reg plåtarna mvh niklas

oktober 26, 2011 kl. 18:38 #34362

Walle har rätt att göra vad han vill med sin bil. Vi har haft hetsiga diskussioner många gånger om försäljning och priser, var snälla och dra inte igång en ny sådan, tack.

96 V4 1975 ”Bollen”

oktober 26, 2011 kl. 19:13 #31395

Tycker det är roligt hur alla bara ser njutningen av bilar på ett sätt.
                  Det som är ”vanligast” om man nu kan säga så med bilentusiaster :ID är kanske att om man hittar en fin bil, är att ha den länge, vårda den ömt och köra den länge.
                  Men jag tror nog att den inte är det enda sättet att avnjuta en fin klassiker utan som Wallro kanske(?) känner att få köpa en fin original bil, göra den i ordning till absolut nyskick och sedan visa upp den, som i denna projekttråd, och sedan välja sälja den vidare till en annan entusiast är ett annat sätt att avnjuta gamla bilar 🙂
                  Men vad vet jag bara lite tankar som vill komma ut…

Ontopic då
                  Riktigt fin bil 😀 och hoppas ägaren är en entusiast som kommer njuta av den!
                  Hoppas snart på ett nytt projekt då? 😉

oktober 26, 2011 kl. 20:09 #34366

Får man fråga vad du kör för bruksbil?

Bilar:
                    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

oktober 27, 2011 kl. 10:26 #33821

jag kör en vit saab 900i 16 1990 års modell har precis gjort 8000 mila servicen nu höger styrd och automat helt underbart ligger på ca0.8 liter milen hade gått 6300 mil i januari när jag köpte den av förste ägaren sen är min gls fortfarande till salu tysken har ballat ut fråga inte varför men det känns just nu som det bara finns oseriösa spekulanter så här långt hoppas nån seriös dyker upp snart sätter in annons på blocket i kväll igen mvh niklas

oktober 29, 2011 kl. 17:29 #32161

Fin bil inget snack. 39k är väl inget överpris på en ”Ny bil”.
                        Skulle kunna köpa den för att använda som bruksbil för de är vad en sliten 9-5 kostar. Men de vore synd.
                        Men för mig handlar det inte om pengar och hur ovanlig den är utan vilken färg och motor bilen har. Vi alla har ju våra favoriter 🙂 .

Du hittar säkert din köpare men ha tålamod och om du måste sälja den utomlands spelar ingen roll bara bilen bevaras.

Hoppas du hittar fler drömbilar som fixas till och kommer ut på vägarna.
                        Tror att jag förstår ditt problem, jag lider av det. ”Måste meka och jaga nya projekt” O vart skall man då ställa alla färdiga bilar?

Keep on SAABing. :CH

oktober 30, 2011 kl. 06:57 #34276

Jeg har etter forespørsel fra Walle radert vekk diverse innlegg som ikke har med prosketet å gjøre.

Been a Saab owner since 1987.
                          I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

1960 93F
                          1967 96 Monte Carlo 850
                          1975 96 V4
                          1989 900i 8V 5 dørs
                          1992 900S 5 dørs
                          2008 9-3 SC Aero ttid
                          2009 9-3 SC tid

oktober 30, 2011 kl. 15:56 #31546

det här inlägget tillägnar jag åt alla här på forumet vänner som ovänner.

detta jag säger nu har inget med förlåtelse att göra bara försöka berätta vad som rör sig i mitt huvud ibland,
                            jag har sen 2 år tillbaka varit djupt deprimerad har ätit stark medicin för det nu i 2 år.
                            men vet inte om det
                            blivigt bättre vissa dagar är jag glad å go å mekar så det rinner i pannan,, sen andra dagar sur å grinig och
                            blir ledsen å arg hur lätt som helst tyvärr har detta påverkar vissa inlägg jag gjort en del gånger har
                            jag raderat dom direckt jag skrivigt för jag fattar hur dumt jag skriver i bland. men sen finns det vissa
                            gånger då de blir postade å sen raderade eller att ni läsare svarar med en hotfull ton vilket jag
                            verkligen förstår om nån är grisig mot andra å skriver elaka saker ang bilar å projeckt som
                            inte förtjänar sånt. jag jobbar med mig själv varje dag å försöker att vara positiv.

ett svar många undrar varför jag säljer alla bilar jag gjort iordning på istället för att använda dom–
                            jag gillar mest meka å göra iordning en bil men när den är färdig brinner mitt hjärta efter en ny bil att
                            göra iordning tyvärr kommer jag aldrig mer total renovera nån saab då min rygg är alldeles för kass
                            för att ligga under bilar å lyfta tunga grejor.

hoppas nån eller några satt sig in i vad som rör sig i mitt huvud ibland!!
                            lovar att tänka 2 gånger istället för en i fortsättningen jag ska posta ett inlägg
                            om det gör nån nytta eller om nån blir arg å irreterad istället
                            trevlig kväll mvh niklas i lidköping

oktober 30, 2011 kl. 16:05 #33595

Tack för att du delade detta med oss. Detta kan hjälpa oss att förstå och ha mer tålamod! Hoppas att din rygg inte är för skadad utan att du kan fortsätta med det du (och vi alla andra) gillar mest. Rädda och förädla fina saabar av alla de slag!

Christian

oktober 30, 2011 kl. 16:26 #30544

Gott niklas!

Bra att du delar det med oss.

oktober 30, 2011 kl. 16:33 #30545

Håller med. En stor eloge för det inlägget! :AP

96 V4 1975 ”Bollen”

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 91 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.