900 gls -79, då har man inhandlat drömbilen!
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 gls -79, då har man inhandlat drömbilen!
- Detta ämne har 90 svar, 31 deltagare, och uppdaterades senast 2011-10-30 17:31 av
turbolamko.
-
FörfattareInlägg
-
har varit en lång dragen historia ang regga in den i registret igen.
jag ska berätta hur det gick till så vet alla hur det fungerar som funderar på hur man gör.
när jag fick bilen fanns det ett gammalt reg bev från november 1982 så jag
trodde det skulle bli lätt då dom sa på transportstyrelsen att det underlättade
om det fanns ett orginal reg bevis.
jag skickade in köpe kvittot å en kopia på det gamla reg beviset samt
ursprungs ansökan till transport styrelsen.
fick svar efter 1 vecka att det skulle kompletteras med första reg bevis från 1979.
å det fanns på riksarkivet i härnösand.
jag ringde dit föra veckan å beställd alla 5 värde pappren på den sen ny.
kostade 56kr för 5 papper!.
fick hem dom å skickade i väg dom samt kompliterings pappret till transportstyrelsen.
ringde sen i onsdags å kollade om allt nu var grönt??
nej sa dom det måste vara riksarkivets stämpel på reg beviset vilket jag inte fått!!
saaatan tänkte jag vad är det här??
men då sa hon att dom hade redan beställt nya papper med stämpel på som skulle komma direckt till dom på måndag nästa vecka sen kommer jag få ett grönt ok att göra reg bes i slutet av nästa vecka samt kontroll bes för första gången sen 1979.
så gick det till kort å gott hoppas nån har blivigt lite klokare nu mvh niklasDet är mycket intressant att läsa om Walles 900 Gls. :TY
Det är så att förra året, juli 2010 köpte jag, en nattblå 900 GLE 1979 (9800 mil) av Walle (som hittade den i Stockholm (maj 2010) och fixade den till fin pärlan o sedan sålde han den åt mig), och så har jag kört då och då med min museumbesiktad GLE:n till olika Saab- och veteranbilarnas träffar och Här i Finland fick jag väldigt fin berömd av Finska Saab-vänner och de andra veteranbilarnas folk att denna 900:an är sällsynt bra o fin skick som ny. :CE
Så hoppas jag att nån av de Sveriges Saabklubbens medlemmarna skulle kunna köpa Walle’s fin brun 900 Gls, för att det skulle vara så trevligt att denna Gls skulle helst stanna här i Sverige (eller Norden) än …. till Europa. :WHHär ser ni, 2 st av de äldsta 900:or, som kom till IntSaab 2011 (Nr. 277 och 169):
Bild 277 därnere: Min 900 GLE -79 (nu 10500 mil); (OBS! Man får har svarta
reg.-syltar ”MCE-9” och M betyder som Museumbil)M = Museum
C = Combi
E = GLE
9 = 900 . . . . . . 😆och en
Saab 900 Gls 1979 (bild 169), ägare: Ton Ramaekers från Holland (körd 4600 mil):Och de övriga IntSaabs fotobilderna–> http://www.intsaab2011.fi/intsaab2011-cars-gallery/
och denna info om—> http://www.intsaab2011.fiMvh. Oa :CH Saab
oktober 16, 2011 kl. 09:16 #33848@wallero wrote:
vad händer med alla kort här på forumet????????????
Troligen fel på http://laddauppbilder.se och inte på forumet. Något man får ta med i beräkningarna när man använder gratisfunktioner. :TY
/B
bengt@akesson-motorsport.se
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.