Forum › Modellspecifika forum › OG900 › 900 t8 går skumt
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2017-10-26 09:56 av .
- FörfattareInlägg
- 9 oktober, 2017 kl. 21:43 #435676
ankan
DeltagareFår känslan av att det är insprutningen som kärvar. Gått bra, sen helt plötsligt när jag skulle starta den, ville den inte gasa. Mest ett ”bröl”utan att den gick upp i varv. Hade då stått i cirka 3 timmar efter att ha gått bra.
Efter att ha gått ett tag på tomgång gick det helt plötsligt att gasa som förr igen. Körde hem och in i garaget.
Sen igår körde jag en sväng, gick bra. Ställde på garageuppfarten och stängde av. När jag sen startade igen så var det samma fenomen, gick inte att komma upp i varv. Knuffade in i garaget.
Gick ut idag, startade snällt och varvar utan problem…….
Vad gör jag? Insprutningsrengöring?
Har kollat vakuumslangar, verkar täta…Just att det kan skifta så pass förbryllar mig lite…
25 oktober, 2017 kl. 12:21 #436237flaset
DeltagareJust att det kan skifta så pass förbryllar mig lite…
Jag tycker att det är ganska konsekvent beteende, känner dessutom igen det, lite typiskt K-Jetronic.
Vad är det för modellår, är det KE-jet med Lambda?Jag hade bytt samtliga vacuumslangar och kollat luftläckage generellt.
Om inte detta hjälper är det läge att kola över styrtrycksventil, mäta lite systemtryck och styrtryck..Mvh
Andreas9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
26 oktober, 2017 kl. 09:56 #436263M.Broberg
Deltagarelåter som nån ackumulator som strular så den inte får rätt tryck direkt.
eller?
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.