9000 delar?

Forum Övrigt Allmänt 9000 delar?

Detta ämne innehåller 9 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-08-07 21:00.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

anonymous
    Deltagare

Hittade en pall med delar som verkar vara till 9000 när jag städade på jobbet. Jag fick ta grejorna om jag forslade bort dem, vilket jag gjoder med nöje. Har tänkt lägga in lite säljesanonser, men vill ju först veta att det faktiskt är grejor till 9000 så att jag inte ljuger.

Är detta fjädrar till 9000, och i så fall fram eller bak?

anonymous
    Deltagare

Vad är detta?

anonymous
    Deltagare

Detta antar jag har med insprutningen att göra, men kan man veta om den fungerar på något sätt?

anonymous
    Deltagare

Skulle detta kunna vara nivå mätaren till tanken?

anonymous
    Deltagare

Drivaxlar! det vet jag. Kan man på något sätt se om de är slitna eller om de går att använda?

anonymous
    Deltagare

Vad skulle detta kuna vara? är det bra att ha måntro?

anonymous
    Deltagare

Det vart en liten radda, och det finns mer…

Det var bara detta jag hade svårt att placera dock. 9000 är en alldeles för ny bil för mig, men jag tyckte ändå att det var synd att slänga delarna. Ni som vet får gärna skriva om det är delar till 9000 alltihop, eller om det är ett hopkok.

Tänk vad man kan fynda när man städar, nästan så att man skulle ta och göra det hemma också…

saab-jonte
    Deltagare

Bild 1: Svårt att säga om fjädrarna är till 9000 bak eller fram utan någon som helst lapp som säger att det är det, bara att jämföra med en gammal.

Bild 2: Styrbox för bränsleinsprutning till 900 88-93 eller till 9000 86-90 svårt att avgöra, bosch artickelnummret avsöjar vad det är till antagligen till ett bosch insprutning eller till ett lucas LH saab 900i 16 m.m.

Bild 3: spjällhus till 9000 sitter på insugningsröret och den grova slangen går till luftburken, bara att montera för att se om bilen går som den ska, det ska klicka i den lilla kontaktgrejjen precis när man stängt den, det går att göra med handen.

Bild 4: Nivåmätare för bränsle till en saab 900, antagligen till en 900I 88-93 kan passa 16V men troligen vad jag minns så är det nog till en 900I 8V 88-90

Bild 5: Drivaxlar till 9000 2,0I, ej turbo, ej 2,3, svårt att bedömma skicket på rak arm utan att känna på den yttre knuten.

Bild 6: Växelspaksställ till en 9000, håller i plastkulan längst ner på spaken under damasken

lycka till, mycket av grejjerna är svårsålda, ingen större efterdfrågan, kan vara bar att ha bara ifall någon frågar, visst sätt gärna ut anonser på klubben, men ej värt att sätta ut på blocket exempelvis…

anonymous
    Deltagare

Tack så hemskt mycket för svar!

Har även lite andra grejor, tex. 4 st sidorutor och en vänster framskärm. En annons kommer nog snart, men just nu har jag 35 st Franska Scouter på halsen, som tar en del tid!

Ha det!

peter engqvist
    Deltagare

bild 2 serut som en äldre hl 2.2

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng