9000 Inredning i saab 900OG (-91)

Forum Modellspecifika forum OG900 9000 Inredning i saab 900OG (-91)

Detta ämne innehåller 10 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-10-22 22:13.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

resterande
    Deltagare

Tjena!

Vet att denna fråga besvarats 100gg förr, pröva söka i det gamla forumet men blev omdirigerad hit, har även prövat googla men fick inte dom svar eller så länka det till det gamla forumet!

Hur som helst.. Fick tag på en fin A50 inredning ifrån en 9000 och ska smälla i detta i min 900og.
    Stolarna fram vet jag passar utan problem, men min fråga är hur mycket modifieringar osv som behövs för att få baksättet att passa? Måste det lämnas iväg till någon firma som kan sy om osv, eller går det med lite knep att lösa själv?

M.Broberg
    Deltagare

baksätet är för brett.. Hur du ska lyckas modda det vettefan.

anderslindh
    Deltagare

@M.broberg wrote:

Bredare ja, men inte för brett.

Sittdynorna är bara att sätta ihop och använda den gamla stången – bara göra nya hål. Den hamnar något högre upp men passar finfint. Angående ryggstödet återkommer jag med hur det blev och ser ut, senare – när jag fått det gjort – svårt att göra det just nu tyvärr.

M.Broberg
    Deltagare

@anderslindh wrote:

@M.broberg wrote:

Bredare ja, men inte för brett.

Sittdynorna är bara att sätta ihop och använda den gamla stången – bara göra nya hål. Den hamnar något högre upp men passar finfint. Angående ryggstödet återkommer jag med hur det blev och ser ut, senare – när jag fått det gjort – svårt att göra det just nu tyvärr.

Det är lite för brett då sätet blir skrynkligt då det trycks ihop, du måste smalna av det 5 cm elr liknande för att få det perfekt.

resterande
    Deltagare

Återkom gärna med ryggstödet Anderslindh, men det borde nog gå med lite knep:P

anderslindh
    Deltagare

Ska jag.. kommer nog upp en liten guide på hur det görs då många frågar om det. 🙂

Broberg, ja det trycks ihop lite på sidorna, men inte så skrynkligt tycker jag. Du får se bilder sen och kanske i verkligheten till våren 🙂

M.Broberg
    Deltagare

@anderslindh wrote:

Ska jag.. kommer nog upp en liten guide på hur det görs då många frågar om det. 🙂

Broberg, ja det trycks ihop lite på sidorna, men inte så skrynkligt tycker jag. Du får se bilder sen och kanske i verkligheten till våren 🙂

Det hoppas vi på!

är inte sätet 3 delat? borde inte bara så svårt att ta 4 cm på mitten och trycka ihop det tycker jag.. Sen undrar jag om 3d e smalare n 4 och 5d?

henrikg
    Deltagare

Vore kul om ni hittade något bra sätt att lösa detta 🙂

anderslindh
    Deltagare

@henrikg wrote:

Vore kul om ni hittade något bra sätt att lösa detta 🙂

I’m on it 🙂

@M.broberg wrote:

Sen undrar jag om 3d e smalare n 4 och 5d?

nepp same shit 🙂

plankan
    Deltagare

@M.broberg wrote:

Sen undrar jag om 3d e smalare n 4 och 5d?

På OG 900 är sittdynan bak lite olika på 3 drs resp 4-5 drs
    men detta är grundat in/ur stignings processen där.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.