9000 kombi

Forum Modellspecifika forum 9000 9000 kombi

• Detta ämne har 6 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 2012-06-13 04:58 av .
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    ake svantesson
    Deltagare

nån som vet vart Bert karlssons 9000 kombi blev av ???
    mvh åke

topponaut
    Deltagare

@ake svantesson wrote:

nån som vet vart Bert karlssons 9000 kombi blev av ???
    mvh åke

Jag vet… :CE
    Den finns i Gryttinge i Skåne och är troligtvis till salu.
    PM-a mig för mer info.

putsarn
    Deltagare

Hej:

Det finns en lång tråd om olika 9000 kombi på SAAB Turboclubs forum (stcs.nu) om jag inte minns helt fel.

michelle
    Deltagare

Utifrån sett, och med facit i hand och så, så är det ett av de mest svårbegripliga beslut som Saab har tagit; det att INTE bygga en maffig kombi på 9000. Det hade blivit en riktig 745-killer, särskilt som tjänstebil, det är jag övertygad om.
    (Fast det fanns säkert helt rimliga strategiska, ekonomiska, produktionstekniska motiv bakom det beslutet)

phermansson
    Deltagare

Man ansåg ju att halvkombin täckte alla behov, både kombi och sedan i ett. Men jag minns att det snackades en del på 80-talet om att folk ville ha en Saab-kombi.
    Men det är ju lätt att vara efterklok. Världen behöver inte mer än 4-5 datorer, och datorerna behöver inte ha mer än 640 kilobyte minne. En vanlig personbil behöver inte heller ha mer än 3 växlar.

mojje
    Deltagare

Snubblade över ett 9000 kombiprojekt för ett tag sedan som en kompis ska göra sig av med. :CH
    Bilen kom till sverige för några år sedan och står nerplockad eftersom den fått rosten lagad här. :weld
    Jag såg fram emot det hela, det är en mkt underlig bil att se, ända till jag satt åkte i en annan 9000 som jag fått till att använda som reservdelsbil. :hug När som vanligt när jag sitter i en 9000 blev jag ståendes längs E4an… :bh
    När jag stod där och frös svor jag aldrig ha en 9000 igen!

ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab (projekttråd motorbyte)

Morten S.
    Moderator

Det stod nylig en artikkel om den på en norsk nettside

http://www.tv2.no/underholdning/broom/saab-9000-stasjonsvogn-kjendiseid-sjeldenhet-til-salgs-for-smaapenger-3798869.html

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    1989 900i 5 dørs
    2007 9-3 SC

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng