9000 Talladega, 1990

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 9000 Talladega, 1990

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 9000 Talladega, 1990

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 38 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 25, 2012 at 20:15 #5872

      Jag hade ju en tråd på gamla forumet, vilken i sin tur länkar tillbaka till en tråd jag startade på turboklubbens forum…

      http://forum.saabklubben.com/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=152772&page=1

      Men, nu händer det lite smått med bilen, och jag kände för att lägga ut nån bild. Våren har ju kommit till skåne, så idag var jag ute och körde några rundor runt stan, och hittade en fin liten plats, under en bro…

        mars 30, 2012 at 12:58 #41664

        Är det bara jag som inte kan se bilderna i den gamla tråden eller har någon annan samma problem?

          mars 30, 2012 at 14:10 #41668

          alla har väl samma problem tror jag eftersom de var upplagda på geting.se som inte finns längre… Om det finns intresse kan jag se om jag kan återskapa en del av det…

            mars 30, 2012 at 15:24 #41671

            På så vis ja, det hade vart riktigt toppen om det gick att lösa. Har ju själv en likadan Talladega -90 som ska renoveras så småning om så det är väldigt intressant och lärorikt att följa någon annans då 🙂

            Alex

              maj 22, 2012 at 20:53 #43978

              dagens arbete 🙂

                maj 22, 2012 at 21:12 #43979

                Gah. 😎 Låg är den också. Antar det känns rätt trevligt trycka sig ner i skinnstolen i en rondell och trycka på lite på tvåans växel ?

                Saab 93B -59 (Blå)
                Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
                Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)

                  maj 22, 2012 at 21:40 #43981

                  Jodå, lite gocart känsla är det 😉

                    maj 23, 2012 at 17:53 #44010

                    va snyggt de e me Cross spoke som har en fin polerad kant 😀

                    Är dom renoverade eller orginal?

                      maj 23, 2012 at 17:53 #44011

                      Vart kanon! Crosspoke känns ju mer Talladega!

                        maj 23, 2012 at 20:56 #44019

                        jag är nöjd 🙂

                        Så vitt jag förstått är de inte renoverade, utan bara i bra skick… de skulle behöva en runda tvätt till, och lite extra polering av kanten…

                          december 29, 2012 at 23:50 #50684

                          …vet inte om jag skrivit om detta här på forumet men… För någon månad sedan var vi i familjen bort till Kalmar för att titta/lyssna på Johan Glans (komikern, ja ni vet) och för att hälsa på lite snabbt hos Emil (Emul) och Karin, och titta på deras renoveringsobjekt…hus… 🙂 Trevlig resa som vi tänkte skulle bli Talladegans sista för säsongen…vilket det också blev 🙁 Strax innan Växsjö, kl. 21:15, sprang ett vildsvin ut på vägen framför oss – PANG! Shit vad de svinen är hårda! Alla i bilen skrek högt, vi kasade över svinet… Jag rullade fram några hundra meter innan jag stannade. Polis kontaktades, men vi gick inte ut och letade efter det stackars djuret, det fick proffsen göra. Lite småskador, höger lykta, blinkers, dimljus, skärmbreddare mm…

                          …Ett par dagar senare levererade vi bilen till plåtslagaren, där hon står ännu. Egentligen blev det inga jätteskador med tanke på hur det small, 9000 är byggda som stridsvagnar 😉 Men, en hel del småskavanker och några trista elfel blev det. Jag har blivit lovad att hon ska bli färdig senast i april 2013, så det hoppas vi på…

                            december 30, 2012 at 09:54 #50689

                            Nja du Per, inte är de några stridsvagnar, de är mycket mjuka i fram och bakdelen, mindre krockar mot annan bil så viker även taket sig. Behövs inte mycket för det.

                            //MH

                              december 30, 2012 at 11:57 #50693

                              Ok, den är mjuk och sladdrig – tur att vi klarade oss… Enligt plåtis är det mest kosmetiska plastskador. Den står på riktbänken nu, spikrak enligt utlåtandet…

                                januari 1, 2013 at 22:40 #50770

                                @Per-Erik wrote:

                                Ok, den är mjuk och sladdrig – tur att vi klarade oss… Enligt plåtis är det mest kosmetiska plastskador. Den står på riktbänken nu, spikrak enligt utlåtandet…

                                Skönt att det gick bra med din familj. 9000 är en relativt säker (lagom mjuk;) bil trots många år på nacken.
                                Kul att din fina Talladega också får ett Gott Nytt År 🙂

                                  januari 4, 2013 at 10:52 #50824

                                  grymt fin talladega!!! crosspoke e bara så snygga… 😛

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 38 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.