9000 Talladega, 1990

Forum Övrigt Projekt / Min bil 9000 Talladega, 1990

• Detta ämne har 37 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2013-07-02 05:30 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Författare
    Per-Erik
    Deltagare

Tack för det!

Det mesta har kommit hem till plåtis nu, såsom blinkers, strålkastare, framskärmar… Nu hoppas jag på stora framsteg 🙂

Per-Erik
    Deltagare

Lite smått från reparationen…

När höger framskärm plockades av för att ersättas med ny hittades lite rost i botten på höger A-stolpe

Mesta rosten bortrensad

Ny balk monterad!

återmontering av front pågår för fullt – nya blinkers och strålkastare 🙂

Så det verkar som att det blir bil igen innan sommaren!

Per-Erik
    Deltagare

Upphämtning imorgon!

filbrun2
    Deltagare

Härligt att den är på ”banan” igen! Har du stripes?

Per-Erik
    Deltagare

Tack, ja det känns bra. Jag trodde att jag hade stripes, men det verkar ha fallit igenom. Den enda som är superakut är höger framskärm… Har du?

norman
    Deltagare

@Per-Erik wrote:

Så det verkar som att det blir bil igen innan sommaren!

Din fina Talladega blir i superskick till sommaren 🙂
    Är även innertaket i toppskick på din Talla?
    På min hänger det lite baktill fast ett CS-tak ska visst passa. Är det lätt att byta?
    Mvh Norman

Per-Erik
    Deltagare

Taket hänger baktill i den, så det ska bytas. Jag tänkte köpa nytt tyg från toptrim i helsingborg och limma dit själv. Jag har provbytt på min 99:a, och det var inte så svårt. Man får vara noggrann och inte ha bråttom bara. Och så ska hatthyllan bak kläs om, för den är fuuuuuul…

Det enda just nu är pinstripen, och eftersom jag trodde det var löst har jag inte ens funderat över det, men nu så får jag inga svar alls ifrån han som skulle skicka till mig, så jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Speedparts ska tydligen ha så att de kan trycka upp vid behov, men då blir det ju inte riktigt äkta stripes…

filbrun2
    Deltagare

@Per-Erik wrote:

Tack, ja det känns bra. Jag trodde att jag hade stripes, men det verkar ha fallit igenom. Den enda som är superakut är höger framskärm… Har du?

Har tyvärr inga stripes! CS innertaket passar ej 100% mot c-stolparna!(Satte i cs-tak i min vite bruks cc)

Per-Erik
    Deltagare

Såja, besiktad utan anmärkning, påställd och redo för nya äventyr! Ikväll ska det tvättad och städas 🙂

b-motor
    Deltagare

Så härligt att se att den överlevde!

Får man se den i Karlskrona?

Mvh Daniel

Per-Erik
    Deltagare

Tvättad och torkad, några kilo verkstadsdamm lättare! Det samlas en del på 6 månader… Montana (son nr 3) städade och torkade invändigt 😉

Jag kommer till Karlskrona har jag tänkt, men förhoppningsvis (!) i min gamla 2-taktare (Barn Find part II), om jag får den färdig och vågar lita på den på en såpass lång resa… Hittills har jag ju inte lyckats få den att gå mer än 5 mil utan haveri, så vi får se :S

Krister K
    Deltagare

Snygga bilar de där… :CH

Per-Erik
    Deltagare

Striping…

…tadaa!

norman
    Deltagare

Vad snyggt det blir 🙂
    Var får man tag på stripes och hur sätter man dit dem så det blir bra?

Per-Erik
    Deltagare

Alltså, jag vet inte vart man får tag på stripes. Mannen på bilderna är min lillebror som till vardags sysslar med bildekor bla. Han beställde hem stripes och en rulle vinyl i rätt färg, och tillverkade detta åt mig på plats. Jag har kollat med en här på klubben som skulle ha, men det har inte blivit något, samt kontaktat speedparts för att se om man kunde beställa genom dem, utan att få svar… Det vi gjorde igår var det bästa vi kunde fixa på egen hand. Sen hur man gör för att få det snyggt? tja, tålamod, och massor av mätningar (tog ca 3 timmar att få till höger sida)

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng