9000T -85

Forum Övrigt Projekt / Min bil 9000T -85

• Detta ämne har 28 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2012-10-02 16:21 av .
Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Karl Ask
    Moderator

Trevligt med en 85a till. Hämtade min i december förra året i Kiruna, samtidigt köpte Cabmange en 85a. Då måste de 3 silvriga som fanns kvar i Kiruna flyttat. 😀
    Kanonskick på bilen verkligen, avundsjuk på avgassystemet. Mitt är bytt och behöver bytas igen… Inredningen går att få kanon igen.

Lycka till med bilen.

saabmicke
    Deltagare

@Karl wrote:

Trevligt med en 85a till. Hämtade min i december förra året i Kiruna, samtidigt köpte Cabmange en 85a. Då måste de 3 silvriga som fanns kvar i Kiruna flyttat. 😀
    Kanonskick på bilen verkligen, avundsjuk på avgassystemet. Mitt är bytt och behöver bytas igen… Inredningen går att få kanon igen.

Lycka till med bilen.

Tack Karl! Detta ÄR Cabmanges bil, han har för många och jag gör mitt bästa för att hamna i samma sits…. :CE
    Det innebär ju iofs att det lär finnas kvar en silverfärgad 85:a i Kiruna??

Har 17 Saabar just nu och även om jag intalat mig själv att jag måste ”hålla igen” så visar det sig vara omöjligt… 😀
    Kärleken till Saab är alltför stor.
    Har köpt ytterligare en bil (9000T) av Cabmange (en 86:a) och med den så har jag idag 9 stycken 9000T, alla 80-talsbilar.

Min ”Saabsjuka” är stor, MYCKET stor…. 😀

Karl Ask
    Moderator

@Saabmicke wrote:

@Karl wrote:

Lycka till med bilen.

Tack Karl! Detta ÄR Cabmanges bil, han har för många och jag gör mitt bästa för att hamna i samma sits…. :CE

Har 17 Saabar just nu och även om jag intalat mig själv att jag måste ”hålla igen” så visar det sig vara omöjligt… 😀
    Har köpt ytterligare en bil (9000T) av Cabmange (en 86:a) och med den så har jag idag 9 stycken 9000T, alla 80-talsbilar.

Det borde jag ha sett… Jag har ju kört den och den svarta 86an. 😀 Båda gick bra. 180km/h på vintervägar från Östersund…. 😛
    En till, det förvånar mig inte.

17, det är många. Men inte fler än cabmange. 😛 Själv har jag ”bara” 11 nu.

saabmicke
    Deltagare

@Karl wrote:

@Saabmicke wrote:

@Karl wrote:

Lycka till med bilen.

Det borde jag ha sett… Jag har ju kört den och den svarta 86an. 😀 Båda gick bra. 180km/h på vintervägar från Östersund…. 😛
    En till, det förvånar mig inte.

17, det är många. Men inte fler än cabmange. 😛 Själv har jag ”bara” 11 nu.

Haha, ja vi är lika ”sjuka” allihop men det spelar ingen roll för Saabsjukan är ENBART angenäm…. 😀

sture.l
    Deltagare

Va har han Magnus alias cabmange så många bilar 😮 När jag var och tittade på hans TurboS cabbe så märkte jag inget sådant och inte nämnde han om att han hade många bilar. Vilken härlig och ödmjuk kille.

Får höra om han vill visa några för mig om vi kommer till avslut på hans automat cabbe och vi hittar ett pedalställ så den kan bli vänsterstyrd.

Dock nämnde han om en fin talladega som skule finnas i grannkomun, en 88:a svart med de röda stripes som de skall ha.

Men som jag nämnde tidigare grattis och lycka till med 85:an.

Sture.

saabmicke
    Deltagare

@Sture.L wrote:

Va har han Magnus alias cabmange så många bilar 😮 När jag var och tittade på hans TurboS cabbe så märkte jag inget sådant och inte nämnde han om att han hade många bilar. Vilken härlig och ödmjuk kille.

Får höra om han vill visa några för mig om vi kommer till avslut på hans automat cabbe och vi hittar ett pedalställ så den kan bli vänsterstyrd.

Dock nämnde han om en fin talladega som skule finnas i grannkomun, en 88:a svart med de röda stripes som de skall ha.

Men som jag nämnde tidigare grattis och lycka till med 85:an.

Sture.

Låter spännande med en og900 Cabbe. Har sett bilderna och den ser ju otroligt fin ut. Lycka till med den om det nu blir affär dvs… 😉

Tack också för uppmuntrande kommentarer, kommer att lägga ner mycket tid och själ i denna bil.

saabmicke
    Deltagare

Några nytagna bilder med Cross-Spoke fälgar.
    Bilen är nu ombesiktigad och godkänd, är så nöjd med min bil… 😀

sjuntorpsdaniel
    Deltagare

Mycket fina bilder.
    Fint att den passerade besiktningen.

16″ crosspoke passar elegant på denna modell.
    Hur är det med annat på bilen – har elen klarat sig (funktion; hissar, speglar, AC,osv…)

Se till att vårda och bevara denna klenod.

Har sagt det förut -många tycker att gamla 9000 fortfarande endast är gamla ”brukshäckar” och saknar historiskt värde.
    Intresset för 9000 må vara lågt nu, med vänta 10 år & det kommer vara det omvända.
    Passa på & fynda på marknader & tradera & annat, då prisrena är låga fortfarande på delar, men det kommer säkert att stiga med ökande intresse för modellen.

Har redan hunnit bli halvt idiotförklarad över mitt sätt att se på min 9000 t 16S -91. (Vill markera att detta inte kommit från någon har i klubben) Även om intresset för V4 & liknande bilar är dominerande här, så känns man ändå välkommen med sin 9000 🙂

/ Eliasson.

saabmicke
    Deltagare

@SjuntorpsDaniel wrote:

Mycket fina bilder.
    Fint att den passerade besiktningen.

16″ crosspoke passar elegant på denna modell.
    Hur är det med annat på bilen – har elen klarat sig (funktion; hissar, speglar, AC,osv…)

Se till att vårda och bevara denna klenod.

Har sagt det förut -många tycker att gamla 9000 fortfarande endast är gamla ”brukshäckar” och saknar historiskt värde.
    Intresset för 9000 må vara lågt nu, med vänta 10 år & det kommer vara det omvända.
    Passa på & fynda på marknader & tradera & annat, då prisrena är låga fortfarande på delar, men det kommer säkert att stiga med ökande intresse för modellen.

Har redan hunnit bli halvt idiotförklarad över mitt sätt att se på min 9000 t 16S -91. (Vill markera att detta inte kommit från någon har i klubben) Även om intresset för V4 & liknande bilar är dominerande här, så känns man ändå välkommen med sin 9000 🙂

/ Eliasson.

Tack, Daniel!
    Håller fullständigt med Dig, 9000 har inte uppnått den status den förtjänar ännu…
    För min egen del så är jag fullkomligt ”såld” på gamla 9000 CC från 85-90.
    Är inte överförtjust i CS modellen medan CD´n som kom 88 är ”accepterad” även hos mig.
    Köpte en 86:a också från en annan entusiast i förra veckan och skall lägga upp bilder så snart jag kan.
    Tror precis som Du säger att dessa kommer att bli mer intressanta framöver så visst gäller det att fynda när det gäller delar.
    Mvh
    Micke

saabmicke
    Deltagare

Glömde svara på Dina frågor….. 😀
    Elen är ok, tre av fyra fönsterhissar fungerar, båda elspeglarna verkar ok medan ACC´n förstås kräver reparation.
    Färddatorn ”syns” bara när ljuset inte är påslaget…?
    Känns egentligen bara charmigt kan jag tycka… 😀

norman
    Deltagare

@SaabMicke wrote:

@SjuntorpsDaniel wrote:

Se till att vårda och bevara denna klenod. …Intresset för 9000 må vara lågt nu, med vänta 10 år & det kommer vara det omvända.

Håller fullständigt med Dig, 9000 har inte uppnått den status den förtjänar ännu…

Kul att vi är flera som är sålda på 9000 🙂
    Bra att ni fixar upp dessa klassiker som ju snart nog även blir ”riktiga veteraner” :AP
    Både CC ”plattnos” 85-90 och ”underbettet” 91-93 har sin charm medan CD inte ”känns” lika för mig.

Mvh Norman

saabmicke
    Deltagare

@norman wrote:

@SaabMicke wrote:

@SjuntorpsDaniel wrote:

Se till att vårda och bevara denna klenod. …Intresset för 9000 må vara lågt nu, med vänta 10 år & det kommer vara det omvända.

Kul att vi är flera som är sålda på 9000 🙂
    Bra att ni fixar upp dessa klassiker som ju snart nog även blir ”riktiga veteraner” :AP
    Både CC ”plattnos” 85-90 och ”underbettet” 91-93 har sin charm medan CD inte ”känns” lika för mig.

Mvh Norman

Tror vi blir fler och fler som tar dess pärlor till våra hjärtan.
    Som Du säger så är det nu bara tre år tills de första 85:orna blir veteraner och hur kul är det inte med en 16 ventils turbo på 175 hk som är skattefri och billig att försäkra… 😀
    Tror 9000 har ”framtiden för sig”….

peter engqvist
    Deltagare

fasen va sugen man blev på en tidig 9000cc
    har 16″ Cross-Spoke ligger men inget fint att sätta dom på.

saabmicke
    Deltagare

@peter engqvist wrote:

fasen va sugen man blev på en tidig 9000cc
    har 16″ Cross-Spoke ligger men inget fint att sätta dom på.

Kul, skaran 9000 fantaster växer… 😀

Håller med Dig, sök efter en tidig CC, de är definitivt de finaste..:)
    Lycka till!

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng