900T-81 som brukis?

Forum Modellspecifika forum OG900 900T-81 som brukis?

• Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2007-08-23 14:40 av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    inge
    Deltagare

Hur skulle du göra?
    Jag var ute efter en hyfsad bruksbil och fann en turbo – och fick turbokicken.
    Bilen verkar vara ok maskinellt, förvånansvärt fri från rost, dålig lack och inredning med vissa skador på klädsel.
    Skulle du köra bilen som brukis eller leta vidare efter en billigare bil?

stefan
    Deltagare

billigare än vad? tar det emot att använda Turbon som bruksbil eller hur menar du?

stenling
    Deltagare

Så länge du som Stefan säger inte känner att det tar emot att utsätta den för väder å vind så funkar den alldeles utmärkt som bruksbil. 900:orna är ju väldigt sympatiska när det gäller just som bruksbilar då dom är stryktåliga och har bra värme och vägegenskaper under vintern.

Dock kan jag ju tycka att dom drar lite väl mkt bensin och speciellt under vintern. Kanske bara är min 900i 88:a som är törstig men den vill ha strax under litern blandad körning vilket jag tycker är väl mkt för att snurra runt i stan. Där duger ju egentligen vilken skorv som helst 🙂

inge
    Deltagare

Jo, jag tänkte bilen är ju 26 år och utan egentliga rostskador. saltet känns inte bra. Det lär väl inte finnas så väldigt många kvar?
    Å andra sidan hur går det att få tag på såna delar som alltid blir slitna när bilen har gått lite mil, om bilen skulle bli en projektbil?

lsoderlund
    Deltagare

Delar till 900:an är nog inte så svårt att få tag i. skärkanter, dörrplåt och liknade finns att köpa på tex mekonomen. Motordelar börjar det väl bli lite svårt att få tag, men viss nytillverkning dyker upp här och där numera. Personligen har jag börjat tillverka kamkedjesatser till B-och H-motorerna..

Inrednig kan vara svårt, men absolut inte omöjligt..

Jag tycker du ska har bilen som en projektbil, och göra den till en fin originalare.. För de börjar bli ovanliga, och om 3½ år är den ju veteran, och därmed billig i försäkring och skatt…

http://saab99tt.blogspot.se/

Saab 99, Saab 900 och förhoppningsvis snart en TT

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng