Aero 1984 Utbildning

Forum Övrigt Projekt / Min bil Aero 1984 Utbildning

• Detta ämne har 37 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-01 13:54 av .
Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Författare
    William
    Deltagare

Härlig bil 🙂

saabfjollen
    Deltagare
    walle wrote:
    tycker den ser nedsäckad ut?
    kanske behöver nya fjädrar å stötdämpare
    finns på saab fortfarande å går på ca 500kr st i fram de tjocka blå dämparna med vit rand på

Ja den ser lite säckig ut på bilden håller jag med dig om. De är gött att saab butiken har grejer i lager :thumbup:

Jag ska ta en ordentlig titt på dom prylarna för när förra ägaren satt dit nya ok + nya skivor + metallomspunna bromsslangar så ska stöt dämpar o fjädrar också vara prima!

saabfjollen
    Deltagare

Nu är jag rysligt bekväm av mig och ställer frågan om kofångaren bak på en 99 sedan passar aeron med att bara skifta fästen eller måste jag ”stippa” den och bara kan byta gummit?

Fram funkar de ju så galant lätt!!

saabfjollen
    Deltagare

Nu är bagaget sanerat och stolar o baksäte mm är bytt.Finlir finns kvar att göra bland annat dom vita mätarna ska också bytas ut.Mattan tas ut till sommaren igen för en ordentligare tvätt,den torkar bättre i sommar värmen.. Strålkastare o stötfångare fram byttes till lite bättre.

cabmange
    Deltagare

Hej

Snyggt!!! Den har klart potential.

Magnus

saabaero
    Deltagare
    saabfjollen wrote:
    walle wrote:
    tycker den ser nedsäckad ut?
    kanske behöver nya fjädrar å stötdämpare
    finns på saab fortfarande å går på ca 500kr st i fram de tjocka blå dämparna med vit rand på

Ja den ser lite säckig ut på bilden håller jag med dig om. De är gött att saab butiken har grejer i lager :thumbup:

Jag ska ta en ordentlig titt på dom prylarna för när förra ägaren satt dit nya ok + nya skivor + metallomspunna bromsslangar så ska stöt dämpar o fjädrar också vara prima!

Jag gissar att den är sänkt. Inte helt ovanligt på bilar med samma bakgrund som denna 🙂

En omgång sänkfjädrar brukar kunna inbringa några kronor om man säljer den 😉

Det värst med sånna här trådar är att det börjar dra i trubbnostarmen :doooooohh:

saabfjollen
    Deltagare

När Johannes Karlsson med sin Aero nämner i sin projekt tråd att han kanske ska renovera sin motor så blir jag glad att min motor redan är renoverad 2006 för sådana stora saker har jag tappat lite ork för att göra nu mera.

Jag blir så glad när kvitto finns med när man köper en bil!

Johannes du kanske kan ha lite hjälp av att studera denna faktura.

För 2 år sedan byttes även kopplingen. Svänghjulet ska visst vara från en 9-3:a.

Växellådan är också bytt.

saabfjollen
    Deltagare

Jag har lärt mig något nytt igen…Jag har inte tittat så noga innan utan förutsatt att original motorn satt i… Men jag har inte original motorn i min Aero……… Min motor är ju röd och har start motorn under insuget.

Ja ja vad är en bal på slottet………..

Äsch jag hänger inte läpp för det för den går ju så fantastiskt bra!!!!!!!! Killen som ägde den innan mig har ju gjort ett bra jobb!

Bilen har 15 ägare innan mig och mycket händer på 27år..

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng