Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Aero 1984 Utbildning
- Detta ämne har 37 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-01 13:54 av .
- FörfattareInlägg
- 27 mars, 2011 kl. 18:48 #171063
William
DeltagareHärlig bil 🙂
27 mars, 2011 kl. 19:23 #171066saabfjollen
Deltagarewalle wrote:tycker den ser nedsäckad ut?
kanske behöver nya fjädrar å stötdämpare
finns på saab fortfarande å går på ca 500kr st i fram de tjocka blå dämparna med vit rand påJa den ser lite säckig ut på bilden håller jag med dig om. De är gött att saab butiken har grejer i lager :thumbup:
Jag ska ta en ordentlig titt på dom prylarna för när förra ägaren satt dit nya ok + nya skivor + metallomspunna bromsslangar så ska stöt dämpar o fjädrar också vara prima!
29 mars, 2011 kl. 14:47 #171114saabfjollen
DeltagareNu är jag rysligt bekväm av mig och ställer frågan om kofångaren bak på en 99 sedan passar aeron med att bara skifta fästen eller måste jag ”stippa” den och bara kan byta gummit?
Fram funkar de ju så galant lätt!!
30 mars, 2011 kl. 06:58 #171147saabfjollen
Deltagare30 mars, 2011 kl. 07:14 #171148cabmange
DeltagareHej
Snyggt!!! Den har klart potential.
Magnus
30 mars, 2011 kl. 07:42 #171149saabaero
Deltagaresaabfjollen wrote:walle wrote:tycker den ser nedsäckad ut?
kanske behöver nya fjädrar å stötdämpare
finns på saab fortfarande å går på ca 500kr st i fram de tjocka blå dämparna med vit rand påJa den ser lite säckig ut på bilden håller jag med dig om. De är gött att saab butiken har grejer i lager :thumbup:
Jag ska ta en ordentlig titt på dom prylarna för när förra ägaren satt dit nya ok + nya skivor + metallomspunna bromsslangar så ska stöt dämpar o fjädrar också vara prima!
Jag gissar att den är sänkt. Inte helt ovanligt på bilar med samma bakgrund som denna 🙂
En omgång sänkfjädrar brukar kunna inbringa några kronor om man säljer den 😉
Det värst med sånna här trådar är att det börjar dra i trubbnostarmen :doooooohh:
1 april, 2011 kl. 12:13 #171293saabfjollen
DeltagareNär Johannes Karlsson med sin Aero nämner i sin projekt tråd att han kanske ska renovera sin motor så blir jag glad att min motor redan är renoverad 2006 för sådana stora saker har jag tappat lite ork för att göra nu mera.
Jag blir så glad när kvitto finns med när man köper en bil!
Johannes du kanske kan ha lite hjälp av att studera denna faktura.
För 2 år sedan byttes även kopplingen. Svänghjulet ska visst vara från en 9-3:a.
Växellådan är också bytt.
1 april, 2011 kl. 13:54 #171300saabfjollen
DeltagareJag har lärt mig något nytt igen…Jag har inte tittat så noga innan utan förutsatt att original motorn satt i… Men jag har inte original motorn i min Aero……… Min motor är ju röd och har start motorn under insuget.
Ja ja vad är en bal på slottet………..
Äsch jag hänger inte läpp för det för den går ju så fantastiskt bra!!!!!!!! Killen som ägde den innan mig har ju gjort ett bra jobb!
Bilen har 15 ägare innan mig och mycket händer på 27år..
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.