Åker 900 Turbo idag…

Forum Övrigt Allmänt Åker 900 Turbo idag…

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-08-09 12:17.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

janneh
    Deltagare

Fick hjälpa en bekant genom att hämta upp hans bil på väg till jobbet idag. En ng900 Turbo – oj, vad synd om mig det var! 🙂
    Visserligen ser många, inklusive jag själv, lite snett på dessa halvoplar och just detta ex är dessutom i ett ganska råttigt skick, men hujedamig vad den gick!! :hype: Låg bra på vägen gjorde den också,mao riktigt kul att köra. Man kanske ska omvärdera sina fördomar…?

Melwin
    Deltagare

Nej nu får du lugna dig!

janneh
    Deltagare

Hm, det ska bli intressant att se hur det låter när dessa bilar kommer på tapeten för att komma in i klubben. Om 9000 anses som en hybrid, så är det väl ännu mer så med dessa. Jag noterade när jag körde många delar som även satt i den Opel Omega vi hade för några år sedan (en gång Opel, aldrig mera Opel!!!) men prylarna verkade ändå bättre ihopkomna än i den tyska släktingen. Hur mycket Opel är ng900 egentligen?

turbocab
    Deltagare

Väldigt mkt faktiskt. Opel alltså. Tom de mest hårdnackade entusiasterna brukar väl skriva under på att ng900 inte var nån riktig höjdare, den utvecklades ju för snabbt och pressades fram av GM som krävde resultat. Som alltid så hänger mkt på skötsel och underhåll. Ng900 köptes av få entuasiaster, utan vi snackar bruksbilar. Det brukar ju sätta sina spår också. Og9-3 som är den uppdaterade varianten anses ju vara bättre på väldigt många punkter och kommer i form av Aero, Viggen etc säkerligen få klassikerstatus en gång. Dock måste jag säga att en tokfin ng900 Coupe Turbo 1995 i tex blått med snygga fälgar vore nice att ha! Sitter ju även T5 i dessa och det tål att trimmas bra! Jag gillar den lackade fronten på Turbobilarna, tycker den blir snyggare för varje år.

Melwin
    Deltagare

Alldeles för mycket Opel.Har svårt att se dig Martin i en ng900a :sad2:

saabaero
    Deltagare
    JanneH wrote:
    Fick hjälpa en bekant genom att hämta upp hans bil på väg till jobbet idag. En ng900 Turbo – oj, vad synd om mig det var! 🙂
    Visserligen ser många, inklusive jag själv, lite snett på dessa halvoplar och just detta ex är dessutom i ett ganska råttigt skick, men hujedamig vad den gick!! :hype: Låg bra på vägen gjorde den också,mao riktigt kul att köra. Man kanske ska omvärdera sina fördomar…?

Väghållning och prestanda klart bättre i en og900 T16 😉
    Däremot är ng900 tystare i kupén.

janneh
    Deltagare

Ja, jag har också varit tveksam till Opelsläktskapet medan jag redan från början tyckte designen var mycket lyckad. Utseendemässigt tycker jag den är en helt logisk fortsättning på og900, vilket är mer än man kan säga om nya kontra gamla 9-5…

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng