Alternativa förgasare till 1965 enkelport?

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Alternativa förgasare till 1965 enkelport?

• Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2013-06-21 15:29 av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Min besatthet för ecodriving gör mig är nyfiken på vad som kan göras för att få en omodern tvåtaktare så snål som möjligt. Projektbilen får långnosmotor från 1965 och denna har vad jag förstått samma enkelförgasare som tidigare årsmodeller. Förgasare utan accelerationspump brukar ge fetare blandning för att ge bra respons när man trampar ner pedalen så min tanke är att en moderna förgasare MED accpump borde spara en del bränsle, i synnerhet vid landsvägskörning. Men vad kan fungera bra till saabmotorerna? Bör man kompensera den förhoppningsvis snålare bensinåtgången med en aningen högre oljeinblandning?

mikael jardstam
    Deltagare

Just 1965 års motor lär väl vara den som Saab fintrimmat mest.
    Förgasaren ska ha extra progressionshål vars kanal finns i packningen mellan förgasarhus och spjällhus.
    Luftburken är tänkt att tjäna som plenumkammare, hur mycket det ger vet jag inte.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng