Ånnaboda 2006

Forum Övrigt Allmänt Ånnaboda 2006

Detta ämne innehåller 8 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-07-10 19:47.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare

saab-jonte
    Deltagare

Nu drar det i hop sig för Ånnabodamarknaden i Örebro igen, Svenska Saab-klubben brukar ju ha ett område för sina medlemmar som vill ställa ut sina fordon. Vilka ska dit i år och vilken dag är det bäst att åka dit. ska själv dit men har inte hunnit bestämma mig än vilken dag det blir.

p.s. om någon känner att han/hon ska dit och möjligtvis har en hjulavdragare över att avyttra så köper jag gärna en d.s

emul
    Moderator

Örebro är ju inte så långt från Linköping, och V4an ska få ut på långtur Halmstad -> Linköping nästa vecka. Vilken dag är det? Vad är det för marknad? Nån hemsida?

EDIT:
    Nej! Tanken var inte att jag skulle åka norrut förrän på söndag / måndag, och jag fann följande info efter lite surfande…

Classic Motor Festival 2006
    3 – 4 juni

Classic Motor Festival är vårens största evenemang, med massor av bilar, marknad, backtävling mm.

Ånnaboda, Garphyttan, 20 km väster om Örebro
    ÖPPET
    Lördag kl 7oo – 15oo. Söndag kl 8oo – 15oo
    ENTRE
    Vuxna 80 kr, barn under 15 år gratis
    Förare i utställningsfordon gratis
    Alla i fordon tillverkat tom 1950 gratis
    Utställningsfordon skall vara tillverkat före 1971 och i bra skick.
    Du behöver inte förhandsanmäla dig för att ställa ut din bil eller mc.

saab-jonte
    Deltagare

stämmer korrekt, för 2 år sedan så hade det sammlats minst 40 stycken saabfantaster på gräsmattan på utställningssavdelningen allt från mycket tidiga 92 or till 96or av dåvarande 1967 års modell, samt även ett par av vikningar genom saab 99 turbo -78 (lollo?) samt 2 stycken 900 gen1 av specialmärkena CD + TurboLUX.

hoppas det blir lika mycket saabfantaster där detta år… prickar in i alla fall att vara där båda dagarna för att inte missa något.

Magnus E
    Deltagare

Jag har anmält 20st platser till Svenska Saabklubben, så alla Saabfantaster får stå bredvid varandra på Ånnaboda. (hoppas det räcker)

Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95

Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel, jag är dyslektiker
    Magnus E

saab-jonte
    Deltagare

är det lördagen det gäller eller kommer det vara även utställning och folk där på söndagen, förra året gjorde vi missen genom att åka på söndagen då det regnade, det enda saab-anpassade vi hittade var blott en skylt som vittnade om att det hade varit saabar där (”Reserverat område för svenska saabklubben”) så i år vill jag inte missa det…

Lollo
    Deltagare

För mig är det söndag som gäller då jag skall på ett bröllop i morgon , skall kolla på backtävlingen.

saab-jonte
    Deltagare

jaja… vi åker dit på söndagen även…. hoppas det finns mycket att se i alla fall.

saab-jonte
    Deltagare

söndagen var kanske inte så bra val ändå… inte mycket kvar att se för saabfolket hittade lite fälgar m.m. som jag tänkte lagra på fick tag i 4 st ”inka2” till 900 (1) samt 9000 för 200:- som såg bra ut, samt att en herre försökte sälja en uppsättning sunkiga fotbollsfälgar som var handmålade med någon sorts färg som inte är till för metall och tyckte att jag skulle ha dom på bilen inför fotbolls vm.. kompletta tyckte sälgaren dock var priset 1500:- för alla fyra, avböjde genast när jag upptäkte att det fanns gott om ”trottoar-skador” på dom och säljaren försökte igen med att alla bultarna fanns… nog fanns dom men dom var till vad jag kan se till 99 fälgarna… avbröt och gick hem… hittade 3 saabar på hela området, en ljusbrun 96 v4 från någonstans 74-75… och en stålgrå, blågrå eller liknande 2 t från mitten 60 talet.. och en vit 96- möjligt 62-63… (va det du lollo?) tyckte jag kännde igen bilen från garaget.org
    ……. men som sagt, vi hade i alla fall tur med vädret….. nästa år blir det både lördag söndag.. förhoppningssvis i någon av projektena som nu håller på att ta form….

96-v4 1974 vit
    96-v4 1978 cardinalrödmetallic(orginallackad)
    99-2.0L lejongul 1973
    900 Turbo16 -85
    900 S -91

Lollo
    Deltagare

Det var min bil om den stod uppbackad i slänten mot marknaden.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng