Attityd förändring?

Forum / Övrigt / Allmänt / Attityd förändring?

Forum / Övrigt / Allmänt / Attityd förändring?

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 25, 2006 at 14:44 #99435

      Men är det inte så med alla gammelbilar fram för allt då Saab, iaf för mig. Hade jag råd skulle jag lätt köpa mig en fin 99 och en 900, 99:orna är väl idag ganska ovanliga, men beståndet med 900:or minskar för var dag som går. Det finns en hel del lågmilade 900:or som är i fantastiskt skick, för en ganska billig penning. Kan nästan grantera att om ca 10 år kommer 900:an vara en bil som är extremt udda på grund av det svala intresse folk har för den, sen är det väl bara VI Saabfreaks som gillar utseendet på den… Alla mina vänner tycker jag är tokig som tycker att 99/900 är sjukt läckra bilar… Lägger upp en bild på min gammelbil som tyvärr blev stulen och frontalkrockad.. R.I.P

      Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
      Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
      Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
      Saab 9-3 Vector SC ´09

      Skämsbil:
      Audi A6 Avant

      Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

        oktober 26, 2006 at 11:04 #99436

        En veteranbil är klart avhängig sin ägare, vi som fick körkort runt 1975 vurmar ju klart mer för de bilar som fanns då, kanske 96-99 mellan 65-80. DVS bilar som var i trafik när man själv började köra bil.

        *Summa summarium är att ju yngre folk som kommer in i “VETERANBILS” sammanhang, ju yngre kommer bilarna att bli.
        Jag ser bara inom min närmsta familje och vän krests att det är så. Dock skall alla äldre bilar bevars om det går.

        Hmm det där stämmer inte på mig i alla fall. Jag fick förvisso körkort 1991 så många av bilarna som fanns då är ju inte särskilt gamla. Vad som däremot fanns då var gott om billiga V4or, så det har man haft ett par stycken.
        Detta i kombination med minnena av morfars 95a V4 gjorde att jag för ett par år sedan fick ett våldsamt gammelbilssug. Jag införskaffade en risig 95a, men snart upptäckte jag att de var en TT jag ville ha. Kör nu en 96 -62 som jag älskar.
        Trots att bilen är 11 år äldre än mig själv gillar jag den skarpt, och så särskilt många TT såg man inte i trafik 1991.

          oktober 26, 2006 at 11:55 #99437

          Med tanke på tidigare inlägg så skulle jag vilja säga att 900:ans enda akilleshäl är att det tillsammans med 9000 är en favorit bland biltjyvarna.
          Här i Sthlm får man behandla sin 900 som en miljonbil, har tyvärr inte ägt en enda 900 som inte det varit inbrott i eller varit stulen
          Vet inte vad ni har för erfarenheter men jag gav upp när min i min syn otroligt fina Turbo -80:a blev förstörd 3 ggr inom kort tid.
          3:e gången så valde dom att förstöra inredning och slå sönder “stora” vingen eftersom dom inte lyckats dom 1:a gångerna, bilen renoverades av försäkringsbolaget för 22 000:- men blev sig aldrig lik, dessutom så blev min nattsömn aldrig sig lik förrän jag blev av med bilen.
          Trots allt så skulle det vara kul att ha en tidig 900 Turbo igen

        Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.