Avgas 99 – 1970 ??

Forum Modellspecifika forum 90/99 Avgas 99 – 1970 ??

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-02-04 10:42.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

saabtage
    Deltagare

Hallå!

Vart hittar jag avgasystem till en Saab 99 -1970??

MVH Andreas

alfamats
    Deltagare

porsche944
    Deltagare

Jag kan hjälpa dig med allt utom bakre ljuddämpare.

saab-jonte
    Deltagare

vad är det för modell på det rör/dämpare som passar saab 99 av din årsmodell? har vissa aningar om att jag har ett nära nog komplett system passande saab 99 L E LE osv… fram till 1975 års modell, skruvflänsen mot grenrör är tätare i hålen än till senare modeller, sen en större dämpare rund, mitt under bilen samt bakre en liten rund dämpare slut röret är böjt lite åt vänster och neråt… märket är STALA/WALKER, och är antagligen från tiden, i nytt oanvänt skick dock lite ytrost på främre delen. PM:a vid intresse

alfamats
    Deltagare

Mät dimensionen på grenröret som slutar ungefär under framstolarna.Så spar du besvär.Jag tror att 69 och 70 årsmodell har ett klenare rör än de senare modellerna.Jag fick skaffa ett adapterrör och svetsa för att det skulle passa.Det verkar vara svårt att få tag i dämpare med den klena dimensionen./ Mats

saabtage
    Deltagare

Ok! Ska kolla upp lite så återkommer jag med mer detaljer.

MVH Andreas

saabtage
    Deltagare

Tack! Problemet är löst!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng