Backljuskontakt og900 cab 1992

Forum Modellspecifika forum OG900 Backljuskontakt og900 cab 1992

Detta ämne innehåller 8 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-12-28 18:18.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare

Hur byta backljuskontakten utan att riva ur stolar mm?
    Ja, ja : har kollat säkring och lampor. De funkar. Återstår kontaktfel!

Regin
    Deltagare

Den sitter på vänster sida av vxl-spakshuset:
    Back.kontakt

Så det blir att demonterar plasten mellan stolarna…..

Bilagor:

saabaero
    Deltagare

Demontera den ena stolen. Sitter i 4 skruvar så det tar inte många minuter och det blir fantastiskt mycket enklare att skruva med konsolen .

flaset
    Deltagare

Instämmer med föregående, att ta ur stolen(stolarna) är enkelt och kommer göra jobbet med mittkonsolen och bytet av kontakten mycket enklare.
    Då kan man dessutom passa på att städa ordentligt!! 🙂

Med vänlig hälsning
    Andreas

Tack ska ni ha för tips !

Regin
    Deltagare

Går alltså att göra detta jobbet utan att ta ur stol/arna –
    det gjorde Saab verkstäderna inte på sin tid vet jag 😏

saabaero
    Deltagare

Det går ju alltid att gena lite när man gjort ett moment några ggr så man vet vilka fallgropar som finns och vad som sitter fast var osv.
    Första gången kan det vara fiffigt att demontera lite extra då det brukar öka möjligheten till ett lyckat resultat.

Just motiveringen att städa under stolen är egentiligen tillräcklig. Mer än en gang har jag hittat borttappade saker under stolarna fram 🙂

jocke e
    Deltagare

Jag bytte kontakt för en tid sedan och jag tog inte bort stolen då jag inte hade tillgång till rätt verktyg för att lossa torxskruvarna i framkant. Jag lossade på mittkonsolen och lyfte den och då var det inga problem att komma åt kontakten. Sen visade det sig att det inte var kontakten det var fel på…
    Visserligen fungerade backljuset efter bytet men endast om jag trycker spaken åt höger när backen är i. En Saabkunnig kompis trodde sig veta att det fanns nåt bläck man kunde justera eller att vxlspaken gick att justera. Har inte kollat på det än.

Toppen Jocke!

God fortsättning på helgen och ett Gott Nytt SAAB-ÅR!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.